vanaf welke leeftijd kan een kat zwanger zijn? HELP ME!!

ik heb sinds een paar dagen een nieuw katje erbij, hij is nog redelijk jong, niet heel erg maar hij is in ieder geval nog niet volwassen. het was een huiskat dat waarschijnlijk uit de auto is gezet en hij is heel lief, maar hij heeft een best wel bolle buik dus ik vraag me af of hij zwanger is. alvast bedankt voor het reageren!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (9)

rond een jaar weet ik zeker, misschien al wel iets jonger nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi...tussrn 6 en 9 maanden... Sterkte...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hadden een poes, geboren in mei en zij was in februari voor het eerst zwanger, dus 8 maanden oud. Als ze een dikke buik heeft kan het ook zijn dat ze wormen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommigen met 5-6 maanden al, maar de meesten rond 6 of 7 maanden.
(voor de leeftijd van 10 maanden steriliseert een dierenarts liever niet, maar het liefst zo laat mogelijk)

als ze drachtig is en bol begint te worden, kan je ook naar de tepeltjes kijken. als deze wat opgezet en roze zijn, met een kalig randje (tepelhof) erom is het bingo.

een kat kan ook dik zijn van een worminfectie.
voor alle zekerheid kan je naar de dierenarts gaan, als er sprak is van zwangerschap is het belangrijk om te ontwormen maar hiervoor moet je de duur van de zwangerschap weten.
het is zowiezo verstandig om de kat preventief te ontwormen. (en te ontvlooien)

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een poes kan al vanaf een leeftijd van 6-7 maanden krols worden en is dan ook vruchtbaar. Maar dan is ze is niet uitgegroeid en een zwangerschap is niet aan te raden.
Het beste voor de poes is zwanger te worden voor de eerste keer als ze minimaal anderhalf jaar oud is.

Op GV kan niemand je katje bekijken natuurlijk ;-) dus ik raad je aan naar de dierenarts te gaan met haar.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je kat een hij is, zoals je steeds zegt, kan ik je 100% garanderen dat hij niet zwanger is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misslobe
6 jaar geleden
Flauw hoor,waar slaat dit op?!
Onze poes was zwanger gemaakt door onze kater (ander nest) op vijf maanden... Net 5 dagen voor meneer z'n mannelijkheid werd ontsneden. De moeder heeft drie doodgeboren kittens gehad na een extreem pijnlijke bevalling en de enige kitten die levend ter wereld is geraakt, werd onmiddellijk afgestoten door de moeder. Ze was dus nog totaal niet klaar voor het moederschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker wat het geslacht is van het poesje ?
Als het idd een poes is zou het idd ook door wormen kunnen komen of ondervoeding,dan ontstaan er namelijk veel gassen in de darmen.
Aangezien hij of zij dus wss uit een auto is gezet en je niet weet hoe lang hij of zij op straat heeft gelopen.
Ik zou eerst even goed gaan kijken of het een poes of een kater is en als het een kater is zou ik beginnen met een wormen en vlooien kuur en als het een poes is zou ik even langsde DA gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het hangt een beetje af van de tijd van het jaar (de lengte van het daglicht), maar poezen kunnen met een kleine vijf maanden al geslachtsrijp zijn.
moderne dierenartsen castreren daarom tegenwoordig op een leeftijd van een half jaar, om als het even kan, de eerste krolsheid voor te zijn.
iedere keer dat een poes krols wordt, geeft een hoger risico op gezondheidsproblemen op latere leeftijd.

voor wat betreft jouw katje: na een goede drie weken ga je zien dat de tepels wat meer roze kleuren, en wat geprononceerder worden.
de haartjes rondom de tepel gaan wat platter liggen.
echter, zoals gezegd kan het ook een flinke wormbesmetting zijn.
sowieso is een bezoekje aan de dierenarts aan te raden,

laat je nog even weten hoe of wat?
Rieneke1