Onze hond sloopt!

We hebben een labrador van ruim 1,5 jaar. Hij is echt ontzettend lief voor ons en de kinderen maar hij heeft 1 nadeel: hij sloopt veel. Een kussen of kleed om op te liggen hoeven we hem niet te geven want hij sloopt het. Ook het speelgoed van mijn dochter moet het ontgelden. We hebben al geprobeerd hem af te leiden met speelgoed, een bod en hem uitputten (zodat hij geen energie heeft om te slopen) maar niks helpt! Heeft iemand tips? Hij doet het denk ik niet uit protest omdat hij alleen moet blijven want hij is samen met onze andere hond en hij sloopt ook als we erbij zijn als hij daar de kans voor krijgt! Help!

Weet jij het antwoord?

/2500

Hij zit lijkt het (gezien leeftijd) gewoon in de pubertijd, dus hij laat nu een lekkere dosis puberaal gedrag zien, dus nu is het ook de tijd voor je om duidelijke grenzen te stellen van wat wel en van wat juis niet getolereerd wordt! Het klinkt overigens erg bekend die van mij is bijna 2 ;) Kussens en dekens vooral, nu wordt het steeds minder en minder maar af en toe nog zo;n "uitval" momentje :P

Op de markt bestaan halsbanden die kunnen trillen. Als de hond dan iets sloopt druk je op een knopje waardoor de halsband trilt. De hond vindt dit niet fijn. Na een paar keer op de knop te hebben gedrukt weet de hond wanneer hij iets sloopt dat hij een trilling krijgt, waardoor hij vanzelf stopt met slopen! Succes ermee!

heeeel herkenbaar,hier ook hetzelfde ras,nu 3 en half jaar,kreeg toen hij 1 jaar was de gouden tip. Met een spuitje water,op neus richten,niks zeggen,hij liet dan van schrik speeltje vallen of ander ding (boek-plant-kussen,enz ),op het moment dat hij het liet vallen hem zijn eigen speeltje gegeven,ook weer zonder woorden,heeft 2 weken geduurd,daarna was het over. veeeeel succes,het zijn types apart,die labjes,en blijven lang kids,maar ze zijn zo leuk en lief (meestal dan ).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100