agressieve hond (engels buldog) 1 jaar oud

mijn hond is in huis ontzettend lief, eenmaal buiten is hij onhandelbaar, naar andere honden toe is hij niet te houden. Ik zit op prive cursus
Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

dat zie je vaker bij dit ras. bij socialisatie en contact met andere honden speelt de neus een grote rol. het eerste wat honden doen is snuffelen (denk dat ik verder niets uit hoef te leggen over de neus van de EB)

hij is dus belemmerd in 1 van zijn manieren om waar te nemen en zal zich meer focussen op zijn andere zintuigen.
doe zoekspelletjes met brokjes eten om het gebruik van zijn neus weer te motiveren.
hoe is je hond niet te houden (ik snap dat nooit van mensen) hou hem aan de riem. kort bij je, niet voor je maar achter je is prima. trekken aan de riem niet toestaan. corrigeren en de spanning weer van de riem halen.

dit doe je ook als je hond uit wil vallen naar andere honden. hij heeft naar jou te luisteren, en jij zorgt ervoor dat de spanning zich niet op kan bouwen tot ie ontploft (in de riem hangen, voorop lopen, dominant gedrag vertonen etc)
blijf eens bij honden staan op een afstand, en corrigeer gedrag dat je niet wil zien. is ie rustig kan je wat gaan benaderen, raakt ie weer opgewonden corrigeer je weer.
gaat een hond dominant doen tegen andere honden of jou en heb je hem al gecorrigeerd leg hem dan op zijn rug. zijn houding is onderdanig maar kan hier even tegen vechten. laat hem pas los als ie rustig blijft liggen, dan geeft hij zich ook OVER en is werkelijk onderdanig (gedrag en houding horen bij elkaar)

NOOIT met harde hand optreden. je hebt hier een dwerg van een vechtras, deze krijgen energie van agressie, en worden alleen maar feller van pijnprikkels.
kom je er niet uit zoek dan hulp thuis! je hond is net pup-af en zal in massa (en kracht dus) nog enorm groeien!!

lees verder in reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
miss heeft je hond genoeg aanleiding om te denken dat hij thuis de baas is, en heb je dit niet door. hierdoor zal de hond zich boven jou plaatsen en geeft het thuis geen problemen. echter leg je hier wel de basis voor het gedrag en kan hij zich op cursus voorbeeldig gedragen want daar is de wisselwerking tussen jullie wel goed. waar je thuis op moet letten
- hond mag niet als eerste naar binnen of naar buiten.
- mag pas eten als ie daar toestemming voor krijgt
- mag niet beginnen met spelen (dit bepaald de baas)
- hond bepaalt niet hoelang er word gespeeld (hogere in rang kapt altijd het spel af)
-hond hoort voor jou uit de weg te gaan als jullie paden elkaar kruisen (respect is dit)
-stuur de hond naar zijn mand als je gaat eten. als je met hem stoeit leg hem dan ook nu en dan op zijn rug. zo leert hij spelenderwijs dat jij hoger in rang staat dan hem overmacht heb je altijd op hond. is dit niet het geval schiet je ergens tekort en laat je een steekje vallen.
op zich erg menselijk maar en hond trekt hier zijn conclusies uit wat voor problemen kan zorgen. het is dus het totaal plaatje. als je alles onder controle hebt is het gedrag van je hond veel en veel makkelijker te sturen omdat hij accepteert dat HIJ niet de scepter zwaait maar jij
Ivana
13 jaar geleden
Precies, daar draait het om: leiderschap. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en juist bij dit slag lekkere kwlijkbekken op een hele gemoedelijke manier, maar das wel zo lastig te snappen en te combineren voor de meesten. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeeeeej, Eucje!!!! + meis!!! Met de Cesar-High-5 ;-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HEY!!! -CLAP- thanx :) heb je een andere web browser trouwens? je webske ziet zo anders uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik heb um wat fletser gemaakt, vond um zo.....heftig groen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+++ :D een aanmerking... Baasje moet wel erg zeker van zichzelf zijn met deze oplossing... Maar als je dat niet bent moet je niet zo een hond nemen haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoeft niet eens zeker te zijn als je een hond snapt. dan is het logica en is er niets meer om onzeker van te zijn. heb er zelf ook een EB gehad, een wereld beest! je moet er wel mee om weten te gaan anders komt idd de aanleg om te knokken boven.
ze zien er duf uit en zijn niet de snelste maar dit zegt niets over de aanleg en het karakter wat je kan vormen op zijn erfelijke basis.
zowel pos of neg, feit blijft...je leert het de hond zelf aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het hier proberen
http://www.alphagedragstherapeuten.nl/ of vraag je dierenarts, leider(ster) van je cursus naar eencorrectieve trainer. (ook wel hondenpsycholoog genoemd) iemand die ervaring en inzicht heeft in het gedrag.
maar je moet wel een beetje opletten aangezien iedereen zich gedragstherapeut of hondenpsycholoog mag noemen. vraag dus wel naar reverenties! het gaat erom dat iemand met je mee kan kijken hoe de hond zich thuis gedraagt. misschien claimt de hond (denkt dat ie daarom dominanter is en zal zich buiten ook als zodanig gedragen en willen bewijzen) en heb je helemaal niet door dat de hond dit doet. zo zijn er veel signalen die op een bepaalde positie wijzen maar wat eigenaren niet door hebben. zoals ik al zei hoor je altijd boven de hond te staan, buiten maar ook in huis. het is dus heel vaak het geval dat het probleem thuis ontstaat, maar de hond het buiten bij andere honden uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben er niet mee eens om alles "volgens het boekje" te doen zoals hierboven staat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is maar net wat voor boekje erbij pakt natuurlijk. ieder zijn eigen aanpak maar ik ben er zelf voor om het op een vriendelijke manier te doen en op zo'n wijze dat een hond het oppakt. je hoeft het niet volgens het boekje te doen maar als je ECHT een oplossing wil moet je naar het totaalplaatje kijken, want dat is waar de hond ook vanuit gaan en dus de basis legt voor zijn gedrag. niemand zegt hier dat jij het volgens het boekje moet doen :)

Andere antwoorden (8)

ik kan niet echt een effectief antwoord geven maar je kan eens het boek van cesar milan eens proberen daar vind je beslist wel een antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slip ketting omdoen,als hij dat gedrag vertoond naar een andere hond,keihard na je toe trekken met een harde foei laten merken wie de baas is.En gewoon herhalen tot hij het zat is,en dan bedoel ik ook echt zat.succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk, bij een EB. )pfff)
en hiermee denk je geen spanning op te bouwen? het is beter om te kijken naar de oorzaak WAAROM een hond dit gedrag vertoont. een EB is een dwergvorm van een vechtras. hard voor zichzelf dus en vooral volhardend. die slipketting gaat niet werken, ook niet als het omwisselt voor een prikband je bereikt het verkeerde effect want je jut hier de hond mee op om nog feller te zijn.
en vooral blijven herhalen die FOEI...daar gaat ie vanzelf maling aan krijgen als je maar vaak genoeg blijft roepen zonder effect. deze honden bloeien juist op van spanning, hier zijn ze op gefokt. spanning is adrenaline, adrenaline is verzet en agressie. daarom zijn het van die vechters die puur op karakter vechten en beslist niet snel opgeven. kijk bij een ander 'model' van een vechthond wat spanning doet met agressie. bv een pitt, deze vecht op leven en dood. ze kwispelen erbij want hier krijgen die honden een kick van. overigens is een slipketting voor een EB sterk af te raden, omdat het ras standaard moeilijkheden heeft met zijn ademhaling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat denk je hiermee te bereiken??? Wat leert de hond hier van?? Alleen maar dat jij hem pijn doet !! Hond word bang en kan dus nog agressiever worden ook tegen jou!! Denk eerst eens na voor je zo een antwoord geeft, hiermee zijn al genoeg honden kapot gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en zoooo triest...!!!!
als je niets van een hond snapt verkloot je het beest gewoon en is de hond de lul, baasje gaat vrijuit want die heeft er alles aan gedaan (laatste klopt in veel gevallen maar niet op de juiste manier)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slip ketting omdoen,als hij dat gedrag vertoond naar een andere hond,keihard na je toe trekken met een harde foei laten merken wie de baas is.En gewoon herhalen tot hij het zat is,en dan bedoel ik ook echt zat.succes.>>>>> "<<< eerst leren de baas te beschermen en dan met grof geweld bestraffen dat hij zijn baas beschermt:O""""
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
baas beschermen? want...?
Kijk naar Dog Whisperer!! National Geographic daar leer je heel veel van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yessss!! +
Zeeeeer leerzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ZOOOOO logisch...!! :) altijd handig he wendy :OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yes, heb er al veel van opgestoken!
Niet dat het nodig was natuurlijk, want mijn hond is PERFECT (kuchkuch) opgevoed.... maar ja....die roedelleidster hè.... die niet hahahahaha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang de hond calm en assertive blijft hoeft het niet voor problemen te zorgen hoor :OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Superrrrrrrrrrrrrr die cesar !!!!! Echt GE-WEL-DIG!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ahahha jaaaa inderdaad !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja he! in grote lijnen werkt het bij alles en iedereen hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mijn kat werkt het ook ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toepasbaar op hond, kat, anderen en eh....OP JEZELF!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met het laatste ben ik nog bezig.....
:OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Levenslang ;-)
Martin gaus in Almere een mail sturen ,of z'n boek lezen ,ik heb daar heel goede ervaring mee ,ik ben echt honden gewend ,maar ik had n assiel hond die deuren ,bank enz aanvrat ik was radeloos dacht aan dure periode bij Martin maar kreeg prima advies ,ik heb nu een lieve rustige hond Martin bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dan Almere vervangen voor Lelystad, daar zit hij namelijk :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dankje Lelystad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ghehe!! Ja ik heb ook super ervaringen met de hondenschool van MG, zit in meerdere plaatsten in NL, ik heb in amsterdam cursus gedaan. Super zijn manier !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi ik ook niet zo eigenlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de hond van 'n vriendin heeft hij verpest . Zij heeft hem aansprakelijk gesteld en die .... heeft het toegegeven .
van prive naar groepsles gaan;)

Toegevoegd na 4 minuten:
dan leert je hond in de groep hoe hij met andere honden dieren mensen moet omgaan.

(en het gedrag negeren gewoon dom doorlopen langs een andere hond voor je kijken niet reageren op je eigen hond en mee trekken(niet als een dierenbeul natuurlijk) net doen of er niets gebeurt en gebeurt is,, duurt lang maar het zal langzaam werken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeeeeej!!! Eigenlijk wel de eerste stap van dit probleem!!! Beste antwoord dus !!! :D +++
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de pas erin houden, fout gedrag corrigeren anders kan het heel lang duren omdat de spanning de kans krijgt om zich op te laten bouwen want dat is juist wat je moet voorkomen. situaties niet uit de weg gaan maar aangrijpen als leermoment voor de hond. lang hoeft het niet te duren overigens (heb meerdere etterbakken sociaal weten te krijgen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet het foute gedrag corrigeren dat is juist wat de hond wil AANDACHT.. maar belonen wat wel mag en wat de hond WEL goed doet(ook niet harder lopen als normaal ofiets dan voelt de hond dat er iets aan de hand is en gaat opletten.. als ze het door heeft als je harder gaat lopen als er zoon leuke buur hond aan komt staat ze door jou op scherp! succes en groetjes;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hond vraagt aandacht als hij zich opdringt. niet elk gedrag is aandacht vragen. in dat geval zou een slecht gesocialiseerde (of zogenaamd valse hond) om aandacht vragen? door iets te negeren geef je dus goedkeuring waarbij je het probleem niet wegneemt en je hond niet kan laten zien wat jij WEL van hem verwacht. met het doorlopen geef je de hond minder kans om zijn aandacht ergens op te focussen zodat de spanning niet op kan bouwen tot het dier 'ontploft' en zijn agressie eruit komt omdat jij het niet hebt weten te voorkomen.
Waarom prive cursus omdat hij onhandelbaar is bij andere honden? Zou hem met andere honden trainen want zo kom je niet verder.Ga wel naar een goede school waar ze er verstand van hebben en vertel wel je probleem zodat ze daar op kunnen inspelen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hond straalt uit hoe een baasje zich voelt ben jij onzeker,dan kan je hond onzeker worden,althans dat was bij ons het geval,je kan er een gedragstherapeut bijhalen boek kopen ,wij herkennen het probleem wij hebben een jack russel die zo is! wij blijven nu expres op straat uit de buurt van andere honden en hij is aangelijnd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet bang zijn. Dat voelt een hond aan en kan daar gebruik van maken. Als je de hond niet direct begroet als je van een lange dag thuis komt, weet de hond na een tijdje dat jij de baas bent.