Onze hond huilt als wij weg zijn hij heeft dat al 8 jaar niet gedaan hoe komt dit?

Hij is niet gewond en er is niets speciaals aan de hand. Hij is een 8 jaar oude bordercollie, hij heeft dit nog nooit gedaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verlatingsangst kan laat optreden !
Rieneke1
9 jaar geleden
Bij plotseling veranderd gedrag altijd een medische oorzaak uitsluiten: naar de dierenarts dus.

Antwoorden (1)

Als het gedrag van een hond plotseling veranderd schakel dan gelijk de dierenarts in. Het is mogelijk dat er iets mis is met de hond!

Daarnaast vraag ik mij af hoe weet je of hij dit gedrag al niet eerder had, hij doet het als jullie niet thuis zijn zeg je. Hebben jullie nieuwe buren die in eens zijn gaan klagen? Want veel honden kunnen ook al last hebben van verlatingsangst zonder vocaal te zijn. Sommige zijn in huis heel onrustig ijsberen, sommige slopen, andere worden onzindelijk enzovoort. Misschien was dit probleem er al en heeft het zich nu gemanifesteerd in vocaal gedrag.

Mijn advies ga eerst naar de dierenarts als hier niks uit komt, neem dan contact op met een goede gedragstherapeut die je kan helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Idd eerst naar de dierenarts, +
jodyenboyke
9 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Niet wachten met naar de dierenarts gaan. Een aan te bevelen hondengedragsdeskundige is Michelle Vrolijk. Bellen of mailen kan altijd en zij werkt door het hele land.
www.michellevrolijk.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal mee eens! +