Wie kent een middeltje om ervoor te zorgen dat een kat of hond niet voortdurend op dezelfde plek blijft plassen>

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Schoonmaken met Dettol, gebruiken ze ook bij de dierenarts. Het ruikt een beetje ziekenhuisachtig maar niet te erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zal moeten zorgen dat de geur volkomen verdwenen is.
hier bestaan uitstekende middeltjes voor, zoals urine-off, ecodor, stalfris.
wat je ook kan doen is biotex groen een paar uurtjes laten inweken.
dan spoelen, en tot slot behandelen met schoonmaakazijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
sluit mij bij de boven staande antwoorden
maar ga nooit schoonmaken met bleekwater,dit nodigt juist weer uit om het daar te doen

als het mogelijk is, op de plekken aliminiumfolie neer leggen,hebben de beesten een hekel aan om op te plassen omdat het er tegen aan kletst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat het om honden en/of katten uit de buurt gaat die in je tuin plassen?

Tegen katten zijn er kruidige planten waar ze niet van houden: ruta graveolens (wijnruit), geranium macrorrhizum (ooievaarsbek, tuingeranium), ditctamnus (vuurwerkplant), Aloysia triphylla (citroenverbera), Tagetes (afrikaantjes), Boerenwormkruid.
En katten zijn natuurlijk dol op losse grond om in te graven en te poepen en piesen. Dus niet te veel schoffelen!

Bij honden lijkt het me moeilijker. Misschien het baasje aanspreken dat je het onplezierig vindt dat de hond tegen jouw hekje piest?

Ongeveer een jaar geleden was er een soortgelijke vraag. Bekijk ok die antwoorden eens.

http://www.goeievraag.nl/vraag/katten-tuin-onderkakken-woord-gek.8933

SUcces!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zeer doeltreffend middel om te zorgen dat honden niet tegen hekjes of muren aanplassen, is een middel dat je in Frankrijk veel tegenkomt en dat is een plasticfles met water op de plek waar honden plassen, dus als je een fles water zit staan in een straat in Frankrijk is het niet voor de dorstige voorbijganger, maar tegen de hond.
En geloof meo het werkt echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had hetzelfde probleem, heb Urineoff gebruikt. heeft mij enorm geholpen met het zindelijk maken van mijn pup. heb ook een urine-finder (zoek lampje) bestelt, dat maakte de zoektocht een stuk gemakkelijker. bedankt voor de tip Rieneke. ps. kijk ook een met de lamp op het toilet, dacht dat mijn toilet schoon was.