Hoe zou een kat een konijn kunen doden?

Ik heb net gehoord dat mijn tante's konijn is gegrepen door een kat, en later zagen mensen hem lopen met het konijntje in z'n bek.. Hoe zou dit kunnen gebeurd, zou hij nog kunnen leven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (4)

Het is inderdaad mogelijk dat het konijn nog leeft maar ben bang dat dan de rug gebroken is.

Een kat vangt meestal een dier door de nek te breken, bij een wat groter dier kan het ook de rug zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
idd een hoektand tussen de wervels in, +
Onze kat heeft al 3 (wilde)konijnen gevangen, van het tamme konijn van de buren, (die nergens bang voor is) is ie juist bang. Dus niet abnormaals aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een kat is een jager, ziet het konijn(tje) als prooi, als voedsel.

ik heb een kater gehad die, voordat hij bij mij woonde, zichzelf verzorgde en alles wat hij nodig had zelf ving. dat weet ik omdat hij toen hij bij mij woonde dit nog steeds deed.
ik kreeg de prooi, de vangst thuis aangeboden: vogels (merels), muizen, ratten (jonge en grote), maar nooit een jonge gans, nooit een jong eendje en nooit een konijn(tje).
ik woon midden in een grote stad met een tuin(tje) vlakbij een singel/gracht met eenden/ganzen/meeuwen/ratten.

de vraag is hoe, dat is niet moeilijk: vangen en de nek doorbijten of inderdaad de rug breken door te bijten, maar eerst lijkt mij dat ze, net als ze met muizen doen, toch spelen voor de doodsklap.
ze moeten in de buurt leven / wonen, zoals in een hokje (meestal bij de buren), of bij mijn vorige huis, om de hoek op grote stukken onbebouwd land naast de grote weg met een paar bomen, dus in de natuur, bendes konijnen, volgens de overheid waren het veel teveel konijnen.

de kans dat een konijntje zo'n aanval overleeft is klein, de kat bijt door of de nek of de rug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pas op met katten maak altijd een grote ren voor je konijnen ik trof vanochtend mijn konijn dood aan met een kat erbij die had haar in het hoofd gebeten
een jaar geleden