Hoe oud moet een reutje zijn voor dat hij mag dekken?

Ik heb een akita reutje die bijna een jaar is. Ik heb een geïnteresseerde met een akita teefje die ze wil laten dekken.
Hoe oud moet mijn reutje zijn?

Toegevoegd na 22 minuten:
Een akita is pas met 3 jaar uitgegroeid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Antwoorden (3)

Pas als de hond zijn maximale gewicht heeft bereikt, afhankelijk van het ras tussen de 18 en 24 maanden.
Jij kan dus nog beter even wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fout antwoord. Hangt inderdaad van het ras van de hond af, maar sommige rassen mogen al dekken op 9 maanden. http://www.kimbola.nl/fokken%20met%20honden.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, een terechte - dan.
als de hond helemaal is uitgegroeid kan hij gewoon dekken,bij de wolf is ook volwassen,en soms ook ouder eerder hij het alpha mannetje word. Let wel op dat je reu 2 testikels heeft,niet omdat hij dan geen puppy's kan krijgen,maar is overerfelijk en zouden dan ook pups met 1 testikel geboren kunnen worden,officieel mag je daar ook niet mee fokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De minimale leeftijd van de Akita reu moet op de dag van de dekking tenminste 12 maanden zijn.