bull mastiff blaft tegen alles radio tv ..hoe kan ik dat stoppen ?

Hij is 2 .5 jaar oud en blaft vooral als hij honden op tv ziet .Zelfs als het geluid van de tv uit staat .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Hij blaft als waarschuwing voor jullie dat er onraad is, en/of hij verdedigt jullie.
Dit betekent, dat hij denkt de baas te zijn.

Als hij tekeer gaat tegen de radio en de tv: accepteer dit gedrag niet. Blijf zelf vanbinnen kalm en assertief, straal rust uit. Neem hem aan de riem en laat hem liggen.
Iedere keer als hij blaft zeg je rustig nee en geeft een zijwaarts rukje aan de riem.
Hij zal dan de link gaan leggen: ik blaf, krijg een rukje aan de riem; dat is niet fijn.
Het blaffen wordt dan geassocieerd met "niet fijn"en hij zal stoppen.
Dit is niet iets wat na 1 keer oefenen over zal zijn. Je zult zeer consequent moeten zijn en veel geduld moeten hebben.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het programma "the dog whisperer" eens kijken op national geographic channel. Kan je heel veel van leren, onderandere hoe je dit soort situatie's kan/moet aanpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is blond en slim.... juist ja een golden retriever.
dus even een domme vraag van blondje 'euca' de dog whisperer?wat en wie is dat? :OP +1 zondan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cesar Millan is de Dog Whisperer, hij is gedrag expert van honden.
gezien het feit dat je hem niet weet te stoppen kan het een combinatie zijn van gebrek aan overmacht, enthousiasme en mogelijk dominantie.

de oorzaak is niet te achterhalen vanaf hier want de houding, het gedrag en de manier van blaffen, interactie tussen jou en de hond zijn vanaf hier niet te zien voor anderen.

feit blijft, de hond ziet geen reden om naar je te luisteren als jij dit gedrag wil stoppen.
de kans is groot is dat hij ook naar honden blaft of reageert met onrust, enthousiasme of dominantie (meestal gaan meerdere oorzaken hand in hand)

je zal dus moeten werken aan jezelf en de hond. de hond moet jou zien als roedelleider zodat hij makkelijker accepteert om aan je commando gehoor te geven.
(dit is niet 1,2,3 in de praktijk te brengen want het is het complete plaatje van interactie tussen jou en je hond in al zijn aspecten)

wat je wel kan doen is de hond aanlijnen. #naast# je zetten en laten zitten. (zit ie voor je plaatst ie zich al in een dominantere positie)
vervolgens gaan jullie tv kijken.
als de hond wil gaan staan, naar voren wil lopen, of gaat blaffen corrigeer je hem (korte ruk aan de riem) en zeg je NEE of FOEI. zet de hond weer naast je, laat hem weer zitten. word het een getouwtrek (de B mastiff is niet zo'n handzaam formaat) dan ga je voor hem staan en loopt naar achter en duw je hem (zonder geweld uiteraard) met je benen al lopend terug tot de hond weer is waar je hem had neergezet.
dit blijf je herhalen tot de hond weet wat er van hem verwacht word en kan leren om tv of radio te kijken zonder dat hij hierbij een bepaalde spanning op kan bouwen wat triggert tot het gedrag wat hij nu vertoont.

heeft de hond over het algemeen problemen met gehoorzaamheid, of is hij dominant dan is het verstandig om hulp hierbij te zoeken zodat er gekeken kan worden naar de werkelijke oorzaak van het probleem, en waarom de hond denkt dat hij dit gedrag kan en mag vertonen terwijl jij toch hele andere signalen naar de hond geeft om dit te stoppen.