Hoe voorkom je dat de katten op de bank gaan liggen (ze hebben een grote krabpaal tot hun beschikking) ?.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (8)

Je kunt in dierenwinkels sprays kopen die katten heel vies vinden en dan blijven ze uit de buurt. Of je dat op jouw bank kan gebruiken hangt af van het materiaal waarvan jouw bank gemaakt is.
Hou er echter rekening mee dat dit niet bij alle katten werkt -die van mij trekken zich er niets van aan, ik heb daarom fleece dekens op de bank liggen die ik regelmatig in de was gooi.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip!
Wij hebben thuis ook fleece dekentjes op de bank en bedden,je moet je huis wel leefbaar voor je kat maken als je voor zo'n dier kiest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het erg vervelend als ik een lekker geurend dekentje heb gewassen en dan te sabborteren met een spray..
Met een plantensproeier de katten elke keer met water besproeien als ze de bank op (dreigen te) gaan...die van mij hebben daar een bloedhekel aan en blijven inmiddels netjes van de bank af.. ik heb ook de krabpaal tijdelijk aantrekkelijker gemaakt met kattenbrokjes op de plateaus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou het grootste tuig uit mijn gezelschap gaat dan wel van de bank af, maar gaat dan vervolgens op een stoel zitten. Als ik haar daar dan weer "wegspuit", gaat ze weer op de bank zitten. Als ze het zat wordt gaat ze over mijn toetsenbord mmmmmmmmmmmmmmgfggjjjttt.
ik begrijp uit je reactie dat het niet zozeer een probleem is dat ze op de bank liggen, maar dat het gaat om de haren die ze er achter laten.
het is dus tijd om aan haar-management te gaan doen.
kam en borstel om te beginnen je katten een paar maal per week, dat scheelt al veel.
koop een furminator, en borstel je katten daar zo'n 2 a 3 keer per jaar mee.
je haalt dan ontzettend veel ondervacht weg, en het scheelt enorm in het verharen.
verder bewijst een kleed of deken over de bank goede diensten.
die gooi je in de wasmachine, en klaar ben je.

besef verder dat katten driedimensionaal leven.
een krabpaal is niet voldoende.
creeer meer hoge plekjes voor ze, en maak een stuk vensterbank vrij voor ze.
wie weet talen ze dan niet meer naar je bank.
Rieneke1
12 jaar geleden
Zijn ze nog jong? Koop dan een plantenspuitje en vul die met gewoon water, elke keer als ze op de bank gaan liggen spuit je ze een beetje nat, na 2-3 weken doen ze dit niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben voor die reden placemats op de bank liggen wanneer we er zelf niet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je niet voorkomen, dat voorop gesteld. Er is hier al een paar keer gezegd dat je iets op de bank moet leggen. Wat ik erop leg is een slaapzak. De kat vind het een heerlijk ding en het voordeel voor mij is dat je de haren er zo af schudt. Bij een andere bankbedekking blijven ze altijd plakken en gaan er zelfs vaak in de was niet eens vanaf. Voordat je naar bed gaat even de slaapzak uitspreiden en klaar. 's Morgens even uitschudden, opvouwen en wegleggen.
12 jaar geleden
waarschijnlijk trekken je katten zich nergens iets van aan. katten zijn eigenwijs, en doen altijd wat ze zelf willen.

ze gaan vaak op de plek zitten waar jij vaak zit, omdat het dan jouw geur heeft. als reactie hierop gaat hij op jouw plek liggen om zijn eigen geur er aan te geven. je kunt dus proberen de bank goed schoon te maken, zodat je eigen geur er niet meer in zit, of bier over je bank gieten, of iets anders met een hele sterke geur.
natuurlijk heb je daar zelf ook last van, maar anti-kattenspray wil ik afraden. dit helpt wel, maar zorgt er ook voor dat je kat zich niet meer op zijn gemak voelt in de kamer, of zelfs niet meer naar binnen wil als hij buiten is geweest.

als je wil dat je kat meer gebruik maakt van de krabpaal, kun je er een oud kledingstuk in leggen. onze kat wilde nooit in de krabpaal zitten, tot ik er een keer per ongeluk een blouse neer legde. die heb ik niet meer terug gekregen, en is nu helemaal wit van de haren die er in blijven zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb een furminator gekocht - thuis noemen we het de terminator....vanwege de enorme hoeveelheid haar die onze lieve kater ermee verliest...
De haren vliegen ervan af, vrijwel niets meer op je bank en kleding (behalve als het weer voorjaar wordt)
Wel zo om de dag doen, en niet bang zijn dat hij/zij kaal wordt.
Verdere tips uit ervaring:
1. als je klaar bent met 'kammen', dan zeg je duidelijk: "Klaar!";
2: geef hem/haar daarna meteen consequent wat kattensnoepjes.