wat is er met mijn hamster? (zie uitleg)

toen ik vandaag de kooi schoonmaakte en ik beertje (mijn hamster) ook een beetje natspatterde en een beetje op de losse bodem liet lopen zag ik opeens iets raars.
er lagen een paar wormpjes op de bodem, ze zaten ook in de andere hokjes (ik heb een habitrail en die is helemaal uitgebouwd).
ze waren doorzichtig/wit, meer wit, ja misschien wat gelig, het hoofdje was zwart en hij was ongeveer 1mm breed en 1 á 1,5 cm lang
nu geef ik Beertje af en toe Verse groente en fruit,
nu was mijn vraag, heeft Beertje wormen? zoja, wat moet ik dan doen?
of zijn die wormpjes een soort maden die op het fruit/groente af kwamen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
like this? http://www.goeievraag.nl/vraag/maden-fruit.74596 ze kunnen kleiner en smaller zijn als ze jonger zijn. hoe boller en groter hoe verder ontwikkeld en klaar voor de volgende fase in hun leven.

Het beste antwoord

Ik denk dat het in het voer zit, of het zijn maden die komen op rottend voedsel af of op de bodem van de bedekking door het poep en plas.
Dat had ik ook een keertje alleen bij mijn cavia.
Vieze beesten hoor! xD
haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Maden zitten alleen in rottend voedsel. Ik denk dat je eens moet kijken in het voer of even met je hamster naar de dierenarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook in het gewoone voer zitten,
Ik zelf heb katten en een keer zaten er ook een soort wormen in het voer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kunnen wormpjes zijn die in het voer of de bodembedekking hebben gezeten, maar het kunnen ook wormpjes zijn die de hamster als gastheer hebben gebruikt of kunnen gaan gebruiken. Dat kunnen we zo op afstand niet met zekerheid zeggen.
Ook hamsters kunnen namelijk verschillende soorten worminfecties krijgen.
Voor de zekerheid kan je beter je hamster ontwormen. Haal bij de dierenarts of de betere dierenspeciaalzaak ontworming voor hamsters. Geef dit nu en herhaal over 2 weken. Ontwormen kan geen kwaad, maar een worminfectie kan wel degelijk dodelijk aflopen, zeker bij zo'n klein beestje als een hamster.
Better safe than sorry!