Sinds kort heb ik er een derde kat bij. Alletwee accepteren ze de nieuwe kitten. Maar de oudste valt me nu steeds aan. Wat moet ik doen.

Molly is overbeschermdend naar de kleine. Als de andere kat met de kleine speelt en iets te ruw is valt ze eerst hem en dan mij aan. Ik ben inmiddels ten einde raad. Ik heb inmiddels van de huisarts uit voorzorg antibiotica gekregen omdat ze me tot bloedens toe gekrabt en gebeten heeft. Wie weet een oplossing voor dit probleem.
Groetjes Petra

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (5)

misschien voelt hij zich gepasseerd, laat in ieder geval altijd duidelijk merken dat hij samen met de ander kat die je al had,nummer 1 is ,door heel veel aandacht te geven.
Je kan feliway halen wat de kat aangenaam vind en rustiger maakt,voordat soort situaties.

Geduld ,tijd en nogmaals geduld,doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef de kat die krabt heel veel aandacht. Ik heb het ook gehad met een nieuw kitten erbij, ze werd jaloers. Belangrijk is veel aandacht te geven dan gaat het hopelijk over. Er bestaan ook halsbandjes, ik geloof van feliway, daar zit iets aan wat in haar nek komt en daar wordt ze rustig van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook drie katten de laatste (fleur) kwam uit het wild die was ziek dus die moest met ons mee fleur was de hele tijd aan het blazen tegen mij maar als je de kat genoeg aandacht geeft( eten geven aaien enz.) dan raak de kat snel gehecht aan je !! Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allereerst even naar de dierenarts, om uit te sluiten dat dit gedrag veroorzaakt wordt door pijn.
zwaar gestresste katten, zoals de jouwe, zijn snel vatbaar voor kwalen.

probeer alles uit de kast te halen om de stress bij je kat te verminderen.
de al genoemde feliway-verdamper is een goed idee.
speel veel met de kat (met een hengeltje of veter), zodat ze al spelend wat stoom kan afblazen.
kijk eens of je poes voldoende hoge en rustige plekjes heeft om zich zo nodig terug te trekken?
verder is er sinds kort voer op de markt voor gestresste katten, van royal canin.
ik heb hier geen ervaring mee, maar je zou het kunnen proberen.
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Zinnig antwoord +
niemand zal je een oplossing kunnen geven zo lang er niet duidelijk is wat de oorzaak kan zijn voor de agressie.

bovendien bestaan er meerdere vormen van agressie (of combinaties hiervan) die elk zijn eigen oplossing kunnen hebben.

voordat je je hierin gaat verdiepen is het verstandig om een lichamelijke oorzaak bij de kat uit te sluiten zoals hier al geopperd is.

soorten agressie zijn
spel agressie
angst agressie
aai agressie
status agressie
verplaatste agressie
territoriale agressie
pijn agressie
prikkelbaarheid
maternale agressie
agressie tussen katers
prooi gedrag (in feite geen echte agressie)

uit je verhaal op te maken kan de agressie van je kat uit meerdere oorzaken bestaan.

meer info bij de link, waarbij je mogelijk ook een oplossing kan vinden.

om de schade aan jezelf en andere katten mogelijk te beperken kan je ervoor kiezen om siliconen hoesjes om de nagels van je katten te doen (de dierenarts kan hierover meer informatie geven) helaas neem je hiermee niet de oorzaak weg.

in ieder geval succes gewenst!!!!