Komen rare gewoontes bij een hond (of kat) wel meer voor?

De hond van mijn broer moet altijd toegedekt worden met een dekentje als hij in zijn mand ligt. Het moet ook goed liggen, anders woelt hij en trekt met zijn tanden aan het dekentje, tot nog juist zijn neus en ogen zichtbaar zijn. Dan zucht hij voldaan en gaat slapen.
Komt het wel meer voor dat huisdieren zulke aparte gewoontes hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een geweldig leuke vraag! +
Prachtig om te lezen!!! :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt bestevaer :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag! Levert vast veel leuke anekdotes op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef mij zo'n hond!! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi gecamoufleerde chatvraag! Plusje van mij, omdat ie helemaal aan de richtlijnen voldoet!
Snuffel
12 jaar geleden
Wat leuk. Ik moet echt grinniken van je verhaal.

Het beste antwoord

Mijn kat Jopie stopt 's morgens altijd zijn pootje in mijn half-open mond als ik lig te snurken. Als ik dan even wakker word gaat ze luid spinnen en kruipt ze onder de dekens om dan rondjes te draaien tot het matras half ingedeukt is. Als ik vervolgens weer in slaap val (en snurk?!) gaat ze weer met haar pootje in mijn mond. Godzijdank gebruikt ze haar nageltjes niet en doet ze het heel zachtjes. Ik heb ook wel eens een tongzoen van haar gekregen in plaats van een pootje. Iehw. Zo'n ruw kattentongetje dat naar vis en het buitenleven stinkt (en proeft)...

Miesje vindt het ook geweldig om in dekens te kruipen en zich in te graven. Ze vindt het ook super als ik haar in de deken wikkel, dan is het net een ingebakerde baby.

Mijn inmiddels overleden kat Dorus had overigens de gewoonte om als hij natvoer kreeg, alle stukken vlees uit de mix weg te eten en het gezonde deel met gelei en groente te laten staan.

Verder maken Jopie en Mies vaak graafbewegingen op de grond als ze eten krijgen dat ze niet lusten. Maar of dat een gekke gewoonte is?

In ieder geval prachtig, deze vraag en alle antwoorden. Eindelijk eens een vraag met antwoorden waar geen min op gegeven is :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Dat komt vaker voor ;-))
Onze hond draait bijvoorbeeld 3 rondjes (sóms 4) bij de voordeur als er aangebeld is, en gaat dan pas naar binnen.
Dat is aangeleerd gedrag, net als het dekentje.
Sommige honden vinden iets over zich heel lekker als ze gaan slapen. De mijne gruwt ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
levensgevaarlijk gedrag, voor je het weet draaien ze door en heb je echt een geschifte hond (hier loopt zo'n geval) haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-))) Dan zet ik een film op van Cesar Milan voor hem, en dan weet-ie meteen dat-ie onmiddellijk en wel meteen moet kappen. Zo niet, dan treedt IK op haaaaaaahahahhahahha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whow...!!!!
ik duik meteen in een onderdanige houding en geef me over. kan echt nog net bij het toetsenbord!!!! respect! :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht oprecht dat je een heks was Euc....maar uh.... ;-))
Misschien een ideetje voor jouw 4-voetster, een CM-fillempie opzetten????
Ik scheef "C" hè.... effe voor de goede orde hahahaha!!!!
Mijn hond heeft precies hetzelfde! Dus ja, dat komt wel meer voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een van mijn katten likt altijd eerst een tijdje langs de rand van haar drinkbak voor ze gaat drinken. Ze doet dat altijd en bij iedere drinkbak. Het ziet er wel een beetje komisch uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor, heb hier een huis vol van dat soort gekke dieren maar echt apart is het eigenlijk niet.

het woelen komt voort uit een instinct (nest maken voor de nacht) maar er is een gewoonte die veiligheid/geborgenheid biedt. (dieren laag in rang mogen niet in/bij de slaapplaats van dieren hoger in rang)
heb je een eigen plek is dat een goed gevoel. honden die bang zijn kruipen ook vaak weg ergens onder juist omdat het een geborgen en veilige gevoel geeft.

de hond is dus zijn eigenlijk echt een gewoontedier met nogmaals gedraag. voor de hond van je broer een ritueel geworden waar het zich goed bij voelt en heeft zijn eigen logisch te verklaren bed ritueel omdat de mazzelkont over een dekentje beschikt :)

bij sledehonden is het ook zo, maar deze laten zich insneeuwen zodat ze een deken hebben van sneeuw (isoleert en geeft ook ditzelfde veilige gevoel)

het is dus gewoon honds gedrag.
zo draait mijn hond ook tig rondjes, graaft was in zijn mand, gaat liggen, staat weer op, graaft weer wat, draait weer rondjes etc. voor mevrouw vind dat alles goed ligt en ze een dutje kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn daan hield er wel aparte gewoontes op na.
zodra ik met iemand probeerde te telefoneren, ging hij pal naast me zitten, om vervolgens het gesprek totaal onmogelijk te maken, door keihard en nonstop in m'n oor te loeien.
zodra ik het gesprek beeindigd had, was hij er ook klaar mee.
verder had hij de rare (en nare) gewoonte me wakker te maken door z'n tanden heel voorzichtig in m'n neusvleugel te zetten.
een tand in m'n neus, en een aan de buitenkant, en bijten maar!
verder had hij de rare gewoonte om als ik zat te lezen op m'n rug te springen, z'n tanden in m'n nek te zetten, en paarbewegingen te maken :0
een heel aparte kat, maar wel de liefste die ik ooit heb gehad.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WHOAHAHA!!!!! wat een verhaal! loeien is op zich al erg raar voor een kat (of een hond, of alles wat geen koe is eigenlijk) :OP maareh.... was Daan wel een kat, en geen lynx ofzo?
Rieneke1
12 jaar geleden
oh euca, het was zo'n apart beest.
bijna drie jaar dood, maar nog steeds gemist.
hij heeft kattenpootjes op m'n hart achtergelaten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtig verhaal Rieneke. Een plus ter nagedachtenis aan Daan!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elke kat is weer anders, en ze hebben allemaal zo'n duidelijke verschillende persoonlijkheid en gekke eigenaardigheden. soms tref je idd een kat die iets heel bijzonders heeft en waarvan je weet dat je nooit een kat tegen zal komen met hetzelfde karakter of ook maar trekjes die in de buurt komen of erop lijken. ik herken het.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke kat heeft een ander karakter. Echt grappig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hebben ze zeker. als ik hier op de bank gestrekt lig weet ik zonder te kijken welke kat er bij me komt liggen. ik heb een lompe kat die met een jump al landend wel ziet waar ie eigenlijk terecht komt, en een kat die heel voorzichtig voelt waar ze loopt (alsof het drijfzand is waar ze op loopt zeg maar) eerst een paar keer pootje neerzetten en tasten waar ze op staat, en dan pas gewicht verplaatsen. tutje wil elke ochtend vers water hebben. drijft er een brokje in als de lomperik weer te gulzig eet komt ze klagen. water wat al een dag staat.... dit drinkt ze echt niet hoor!! deze kattendame zit altijd binnen een halve minuut bij de kids op schoot als ze huilen. het is een kat die heel erg op zichzelf is eigenlijk.
ze kan ook zingen.
fijne verjaardag voor.... mjouw, en zo het hele liedje. het andere liedje wat ze kan is van Gordon... ik hou van mjouw... zoveeeeel van mjouw ook het hele liedje. vroeger hadden we een kat thuis die me altijd 'uitzwaaide' als ik op de bus stapte om naar school te gaan. ze heeft het wel eens gepresteerd om doodleuk achter me aan te lopen de bus in. als ik thuiskwam hoorde ze de bus en zat ze te wachten op me. (dit is zo'n speciale kat, waar ik was daar was ook de kat)
als ik de kat op mijn arm had moest ik opletten want ze liet zich zo vallen. had haar namelijk geleerd om een soort van achterwaartse salto te maken.
(dan lag ze op haar rug op mijn schoot, koppie richting knieen, en als ik dan zei ; duikelen' dan zette ze zich af en draaide in de lucht zodat ze weer op haar pootje terecht kwam. dan heb ik nog een paard gehad waar niemand wat mee kon, zo vals en gevaarlijk als wat (met dat dier sta je met 1 poot in het graf hoorde ik vaak) anderen wel helaas, maar bij mij 100% betrouwbaar.
het dier hoefde in ieder geval niet naar de slacht, want dit was het lot wat hem te wachten stond voor ik m kocht van een handelstal die er ook niets mee kon. de kat die ik nu heb, verslaafd aan mijn dochter. waar dochter is, daar is de kat. lomp dus, maar sul eerste klas. als de hond de gekke 5 minuten heeft dan zeult ie de kat aan zijn oor de kamer door. boos worden doet ie niet. en zijn nagels? volgens mij weet ie niet eens dat ie ze heeft. dit is echt een kat die je tegen de omgeving in bescherming moet nemen want hij vind alles goed...
(de hond weet dit ook hoor, de andere kat laat ze wijselijk met rust!)
Rieneke1
12 jaar geleden
heerlijk verhaal om bij wakker te worden euca! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha tot er een lompe kat op je gezicht springt en op deze manier ontwaakt als je even bent weggedoezeld waarschijnlijk (het is zo'n heerlijk beest..) :))) schiet me ineens in gedachten dat ik ooit eens een kitten met de hand heb grootgebracht. brinta heeft ze nog heel vrij lang gehad en de melk werd warm gemaakt in de magnetron. bij de 'ping' van de magnetron vond ze je ook spontaan heeeel erg lief, en aardig (slijm slijm, schiet nu maar op die pap he?)
tot haar dood heeft ze altijd gereageerd op deze 'pingggg'. het diertje was natuurlijk zo tam en op mensen gericht als het maar kan zijn. zo erg zelfs dat kinderen uit de buurt kwamen vragen of Murphy buiten kwam spelen. mooi was het om te zien hoe een groepje van een paar kinderen en een kat die genoot van het spel (touwtjes, een pingpongballetje op het pleintje, propje aluminiumfolie) elkaar zo konden entertainen. dan hadden we nog een kat die ik ooit verwilderd op de boerderij heb gevonden (ach, een kitten wat schattig... KNAUW!! in mijn duim. okay, geen tamme kitten dit dus euc)
de moeder kwam maar niet, dus heb ik de zorg op me genomen. stuk tammer werd het dier wel, maar de inprentingsfase had ik gemist dus het bleef een kat met 'karakter' zeg maar :) op een dag liep ie onder de tractor en had een open botbreuk aan zijn pootje. boeren trekken dit zich niet zo erg aan, dus euc nam het katje mee naar huis. het pootje was nog te klein om er pinnen in te laten zetten door de dierenarts.
hij heeft altijd een pootje gehad wat niet wou buigen (liep net zo breed en stoer als ie was eigenlijk) en vond het een sport om mensen te bespringen vanuit de heg als deze langskwamen. (het was echt een piraat. streken tot en en met, en een kreupel pootje) bij ons uit de straat wist iedereen van deze eigenschap, maar als we weer eens een kreet van schrik hoorde, dan wisten wij natuurlijk wat er aan de hand was :) hij liep mee met de hond, en 1 keer in de zoveel tijd was ie zoek. we wisten dan waar ie zat. aan het water, onder een boom, echt standaard op dezelfde vierkante meter.
hij bleef dan echt wachten tot je m daar ophaalde, uit zichzelf kwam ie gewoon niet terwijl ie dondersgoed wist wat de route naar een bakje voer en de vensterbank was hoor. haha zijn favo plekje bij huis.... het zonnescherm met knikarm. de kat is er inmiddels al jááren niet meer, maar de uitgelubbertje plek in het doek van het scherm blijft! (zijn er eigenlijk wel NORMALE huisdieren vraag ik me af.... ik ken ze niet)
Rieneke1
12 jaar geleden
en nog weer zo'n heerlijk verhaal, heb je een plus toegediend! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel rieneke, al strijk ik met de eer. het komt de gekke diergaarde toe, maar geef het aan ze door hoor :))
Een van mijn poezen ligt graag in mijn nek, ze klimt daar zelf in, als ik b.v. aan tafel zit. Ze gaat dan rustig liggen en blijft ook liggen als ik door de kamer ga lopen, naar de schuur ga om iets te pakken of naar boven loop de trap op. De kater van het gezelschap is slim: als je een glas op tafel laat staan met een klein bodempje melk erin, doopt hij zijn poot in het glas om zo de melk van zijn poot te likken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Onze kater is ook zo'n lekker warme sjaal! Doet dit ook als we aan tafel zitten,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een slimme kat! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb precies zo'n kater!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoop met je avatar dat het pootje niet in die pul gaat? :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een van mijn Jack Russels doet dit ook!
Één van mijn katten apporteert elastiekjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;)) !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha die van mij deed het met sokken (had haar eigen sok) en met een speelgoed muis. ze kon ook zitten als je het zei voor ie weer ging apporteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stom gezicht is dat he?
Het schiet mij nu ineens te binnen omdat je het over zitten hebt,dat mijn andere kat ook gaat zitten als je dit vraagt en als je zegt;geef eens een poot,dat hij dat z'n pootje optilt. :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijne doet 't met wuppies, maar alleen als ie er zin in had hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA met wuppies! de kater hier kent high 5, maar die gebruikt altijd eigenlijk zijn pootjes veel. als ik langsloop tikt ie me aan op mijn been. niet met de nagels hoor, maar gewoon een soort van 'tikkie! jij bent m!' dan kijkt ie me aan met een blik van 'is er iets?' als ie aandacht wil tikt ie me ook aan.
euh,, hallo? is het niet eens tijd voor wat gekriebel onder mijn kin en wat aandacht? liefst ook nog een klaaglijke miauw erbij. (dat kan ie ook al niet normaal, want als ie miauwt gaat het puntje van zijn tong altijd een stukje uit zijn bekkie) als ik er zo over nadenk sporen die dieren van me eigenlijk helemaal voor geen meter...!!!
Snuffel
12 jaar geleden
Dat doet de poes van mijn vriend ook.
Als mijn kat aan de overkant van de straat een postbode of krantenbezorger ziet, rent ze naar de voordeur.
Daar gaat ze geduldig op de mat zitten wachten, tot er iets in de brievenbus wordt gestopt. Dan bespringt ze de krant of post en blijft met haar nageltjes aan de gleuf hangen. Sommige bezorgers schrikken van die katten pootjes.
Het komt ook voor, dat de post er eerder is dan zij. Dan gaat ze even snuffelen aan de post die op de mat ligt.
Maar apporteren is er niet bij. Jammer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
das idd jammer zeg!
slofjes brengen, licht aan doen, koffie zetten :))) keer wat anders dan een hulphond toch? +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n kat wil ik, maar dan voor mijn deurwaarder! :-p (Niet dat ik die heb, maar wie weet... ooit..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAHAHAHA anne in de bocht hoor!
africhten op die blauwe briefjes ook he!!
Ze komen dus heel veel voor ;) Gelukkig maar, het maakt onze huisdieren stuk voor stuk uniek.

Hier een paar van mijn katten:
-speciaal voor mijn katten een opening gemaakt in het hek waar ze makkelijk doorheen kunnen als de poort dicht zit, maar nee, de opening word consequent genegeerd en met veel toeren klimmen ze over het hek om de tuin uit te kunnen.
-kater heeft als baby-katje weleens kittenmelk gekregen, daar zijn we al snel mee opgehouden. Maar nu, zeker 8 jaar na dato reageert hij nog steeds als een dolle op de koelkast als die open gaat, terwijl hij dus al 8 jaar helemaal niets meer uit die koelkast heeft gekregen.
-poes wil altijd graag aangehaald worden, soms word je dat wel even zat, daar heeft ze wat op gevonden, ze gaat op haar achterpootjes staan en tikt met haar pootjes in de lucht, zo van: 'joehoe, 'k ben hier, aai me nou!
-poes is dol op voorlezen en ze weet altijd precies wanneer dochter naar bed gebracht word, ze nestelt zich dan op het bed en lijkt aandachtig te luisteren, is dochter welterusten gezegd dan gaat ze wachten tot zoon naar bed gebracht word en kruipt ze ook daar nog even op bed. Zijn we klaar dan loopt ze enthousiast mee naar beneden om te gaan loungen op de bank.
-kater loopt graag mee naar de winkels, mee naar school en gaat ook weleens mee een bakkie doen bij de buurvrouw.

Heerlijke beesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Giller!!! Waardevol antwoord dus een plus ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha!!!
en je weet wel heel zeker dat het katten zijn?
:) +1
Eigenlijk is jouw voorbeeld helemaal niet gek. Een hond is een holbewoner en sommige honden vinden het zich verstoppen dus fijn als ze rust willen.

Natuurlijk is de eerste keer toedekken door een mens gedaan, maar de hond heeft het gewaardeerd vanuit zijn hond-zijn. Het is absoluut geen afwijking. Dek je de hond niet toe, dan zal hij misschien zijn poot over zijn neus trekken, of zijn kop tussen zijn poten verstoppen en zich oprollen.
Veel hangt af van de temperatuur waarbij een hond slaapt en de veiligheid die hij in de slaapomgeving ervaart.

Natuurlijk kunnen we zorgen dat honden afwijkend gedrag gaan vertonen, maar jouw voorbeeld hoort niet bij afwijkend gedrag.
Ivana
12 jaar geleden
Ach ja, ik heb een hond die compleet in trance kan zijn als ik (bij een ander werkt het niet) zachtjes met mijn hand tussen haar voorpootjes kroel. Dan trekt ze haar kop omhoog, legt haar voorpoot op mijn hand (ze wil altijd haar pootje bovenop hebben) en blijft even lekker in trance zitten 5 minuutjes. Elke dag hetzelfde tijdstip....vlak voor het slapen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze border collie had er een hobby van gemaakt om auto's te drijven. Voor elke auto ging hij sluipen en liggen (wel in de kant gelukkig) Nadeel is dat we aan een lange rechte weg woonden (ongeveer een kilometer) en dat de hond niet doorliep voordat de auto voorbij was. Helaas kwam dan vaak de volgende auto er al weer aan... Zo kon een kort stukje lopen lang duren!
Onze huidige kat weigert gewoon te drinken, zij drinkt altijd met haar pootje. Raar gezicht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het drijven zit in de borders ingebakken.
sommige drijven kinderen bij elkaar, anderen weer honden op een speelveld. aard van het beestje, en een werklust waar je u tegen zegt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zeker weten! De hele dag met tennisballen in de weer... Zo'n hond moet je ook zeker niet 'nemen' als je weinig tijd hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dan worden het gefrustreerde dieren die ineens net iets te dicht bij de natuur staan maar wat je te laat ontdekt. (drijven en jagen liggen niet zo heel vreselijk ver uit elkaar) ze moeten echt kunnen hoeden anders zoeken ze iets om te hoeden. met werken hetzelfde, ze moeten wat te doen hebben anders worden ze gek met die enorme gedrevenheid (woordspeling?) :)
ja, waarschijnlijk zijn deze dieren dit gewoon gewend geraakt. als dit vanaf het begin niet gedaan was, zouden deze dieren de gewoonte wrs niet hebben. in de wilde natuur leven de dieren namelijk ook niet zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een van mijn katten begint mijn oogleden te likken, als ik naar zijn smaak s'morgens te lang blijf slapen.....(doe ze nou open!!!!!).:0
Mijn moeder heeft een kat gehad die haar begon te likken als ze hoofdpijn had(en dan precies op de plaats vd pijn), best bijzonder.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat drinkt nooit rechtstreeks uit haar bakje, ze gebruikt daarvoor haar poot. Die doopt ze in het water en likt ze vervolgens af.
Maar veel liever nog, gebruikt ze daarvoor een glas. Ik heb dus geen drinkbakjes meer, maar 2 glazen voor de poes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, geweldig!!
drinkt ze nog wel gewoon kraanwater of liever spa blauw? +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bubbels, wat denk jij dan;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA,!!!! (als het aan de kat lag.......!) tja ze zeggen niet voor niets 'een kat heeft geen baas maar personeel' .in de watten leggen die schootplakkers. voor de katten hier gaat dat niet op hoor, ammehoela!!
(zucht.....die hebben een slaaf!!) :OP
Huisdieren zijn af en toe net mensen. Ze hebben ook rare gewoontes! Zo gaat Felix, onze kater, altijd voor mijn man op de grond liggen en rekt zich uit. Daarbij zorgt hij dat mijn man hem opmerkt door heel hard zijn motor te laten ronken en als mijn man dan zegt; "oh, moet je weer rekken?" gaat hij al op zijn zij liggen met zjn poten gestrekt. Mijn man trekt hem dan wat uit elkaar zodat hij lang en recht is en Felix vindt het heerlijk! Dan gaat hij langs de rand van het karpet liggen en moet mijn man hem een flinke 'zwiep'geven zodat hij over het parket door de lengte van de kamer glijdt. Mijn man trommelt dan op de grond en Felix komt weer aangerend om weer klaar te gaan liggen. Hij kan dit heeel lang volhouden en het lijkt net of hij erbij lacht. Ook heeft hij de gewoonte om vleesbrokjes met zijn poten te eten. Hij hengelt met een scheef koppie met een uitgestrekte nagel naar een stukje vlees dat hij vervolgens aan zijn nagel prikt en zo in zijn bek steekt. Ook hebben wij heel lang een bouvier gehad die zich altijd als soort 'nannie' voor ons kind gedroeg. Toen onze zoon een baby was, zette ik hem wel eens in een maxi-cosy op de grond. Deze had een verhoging en een soort schommelfunctie. Was ik met iets bezig en begon de baby te jengelen, dan gaf ik duwtjes met mijn voet en was de baby weer stil. Schommelen vond hij heerlijk. De hond was altijd in de buurt, want eenvreemde hoefde niet te dicht bij het kind te komen. Zo moest ik een keer even iets in de keuken doen en dacht dat ik de baby hoorde. ik kwam binnen en zag hoe de hond met zijn kin de maxi-cosy heen-en- weer schommelde. Ze lagen er samen heerlijk ontspannen bij. Ik zeg er wel bij voor ik allerlei waarschuwingen krijg, dat dit een heel lieve, goed getrainde hond was die vaak ingezet werd bij politie en bewaking. Hij had dan ook een absoluut respect voor zowel mijn man als mij en heeft ons in al die jaren dat hij leefde nog nooit niet gehoorzaamd. Helaas is hij van ouderdom gestorven en daarom deze tip; houd een camera in de aanslag bij die momenten. Elke keer weer als ik een babyalbum opensla zie ik die twee schommelaars liggen en denk : " Ach ja.....!"
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi verteld +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wauw :)
prachtig! ik zie die kat al glijden... woehoe!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wauw, super verhaal!!! :))
met de driften van een dergelijke hond zit het wel snor. knap persoon die bij het kind kan komen :)
tof dat je er een foto van hebt ook! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel mooi verhaal.....(kan helaas nog niet plussen).
De beidde honden van mijn neef,hebben ook hun soort van rituelen zeg maar. De bouvier loopt altijd met zijn kop naar beneden en dan loopt hij dus vertraagd over het terras te slenteren alsof hij in slow motion iets zoekt en echt iedere centimeter wil bekijken. En de jack russel die gaat voor hij gaat slapen ook eerst zijn hele mand op de kop gooien en er druk in liggen woelen en grommen op zijn rug en dat duurt dan ongeveer een kwartier en dan gaat ie slapen. Mijn kat wil voor dat hij wil gaan liggen ook eerst graag even duizelig worden. Dan draait ie rondjes op zijn kleed soms wel een stuk of 20 en dan krabt ie wat met zijn poot en dan ploft ie heel tevreden neer en gaat ie spinnen en daarna valt ie in slaap. Of dat echte gekke gewoontes zijn weet ik niet ,maar ik vind het altijd wel heel erg leuk en grappig om naar te kijken.Vooral naar het vreemde gedrag van de bouvier. Maar of dat gedrag van de bouvier dus vaker voorkomt weet ik niet .Het gedrag van de andere hond en de kat komt wel vaker voor daar heb ik meerdere mensen al eens over gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja mensen hebben toch soms ook wel rare gewoontes? Dus waarom kunnen dieren dat niet hebben? het is wel schattig dat hij toegestopt moet worden. Net zo'n baby'tje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vorige kat at zijn vlees door het met een poot uit zijn bakje te halen en dan keurig zijn poot aflikken (zag er nogal kieskeurig uit eigenlijk.
Maar toen mijn volgende kat gewoon zijn snuit in zijn etensbak stopte vond ik dat toch weer n gek gezicht
12 jaar geleden
Vroeger hadden wij thuis twee siamezen die aan de brievenbus bij de voordeur klepperde als ze naar binnen wilden. We maakte vaak het grapje dat ze dat deden omdat de niet bij de deurbel konden komen.

Verder heb ik ooit een kat gehad die aan het puntje van zijn staart sabbelde. Dat zag er wel heel schattig uit. Ze hield met twee pootjes de staart vast en sabbelde er zichtbaar genietend aan. Ze liep dan ook meestal rond met een nat puntje aan de staart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn schatje, lovely, de moeder van mijn andere katten, wacht altijd tot ik net wakker begin te worden, komt dan net zo lang met haar kop en of lijf tegen mijn gezicht duwen en liggen dat ik haar onder de dekens laat, dan slapen we vaak samen nog even verder, en soms doet ze t net zo lang tot ik opsta, om haar te geven wat ze op dat moment wil..eten, of naar buiten...ofzo...maar meestal wil ze gewoon ff bij me liggen.
ik heb vier katten en als ik ga slapen liggen ze vaak alle in een hoek van mijn bed (2x2).... wel mooi gezicht.
ook is de moeder poes een echt meid... ze bromt altijd als je dr alleen al aankijkt bij wijze van, maar ondertussen vind t ze t heerlijk om aandacht te krijgen..... ook als ik haar oppak, blaast ze maar blijft heeerlijk zitten zodat ik haar nog een kroel kan geven, hihi gekke meid!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat komt zeker meer voor, mijn kat maakt alle dagen koprollen, en ligt altijd op de derde tree van mijn trap.
En mijn hond neemt altijd de sloef van mijn man om op te slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kat van een vriendin, tikt eerst vier keer tegen het deurtje van zijn kattenbak voor hij naarbinnen gaat.

De poes van mijn vriend snapt niet dat ze van een speeltje afkomt door simpelweg haar nagels in te trekken. In plaats daarvan blijft ze een half uur of langer met haar pootjes schudden en zwaaien tot het er eindelijk af valt. Soms valt het niet en gaat ze zuchtend liggen en moedeloos naar het speeltje aan het uiteinde van haar pootje liggen staren.

Mijn knijntjes zijn ook hilarisch, maar ik weet nu even geen treffend voorbeeld. Misschien dat Grijsje altijd denkt dat Witje iets lekkers heeft en dan achter haar aanrent om het af te pakken. Terwijl ze helemaal niks heeft. En die achtervolging kan best wel lang doorgaan. Dit is meestal tegen etenstijd.

Toegevoegd na 14 minuten:
Als ik het konijnenverblijf heb schoongemaakt, zijn ze pas tevreden als ze de boel zelf weer hebben her-ingericht. Er wordt dan gegraven en geschoven of het een lieve lust is. Het liefst moet het lekker rommelig zijn. Ik heb het natuurlijk allemaal helemaal verkeerd neergelegd.
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
geweldig die poes, ik zie het voor me! :)