hoe zorg je ervoor dat je ouders een puppy voor je kopen?

Hoi, ik ben 15 en ik zeur echt al jaren (sinds ik 5 ben) om een puppy. Maar ik heb er dus nog steeds geen één! Het is ook niet zo dat mijn ouders het echt vreselijk zouden vinden, want mijn moeder is sowieso niet het probleem. Het is mij vader. Ooit heeft hij eens gezegd dat hij niet van huisdieren, vooral van honden of katten houdt. (we hebben nu namelijk wel 2 cavia's) En nu is hij te koppig om toe te geven dat hij er het gekst mee zou zijn, dat zie ik namelijk ook al bij die cavia's. Dus alsjeblieft! HELP ME! Ik wil het écht zo ontzettend graag! :9

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Als je vader twijfelt komt dat misschien omdat je er nogal lang aan vast zit. Als je een puppy in huis neemt dan wordt het beestje groter en ouder en 10 jaar later (als jij allang het huis uit bent) moet je vader die voormalige puppy nog steeds 3x per dag uitlaten.

Wat je zou kunnen proberen is om voor te stellen of jullie geen puppypleeggezin kunnen worden. Bij het KNGF (van de geleidehonden) zoeken ze gezinnen waar een puppy vanaf de 7e week totdat hij oud genoeg is om naar de opleiding te gaan (14 maanden) verzorgd te worden in een gezinssituatie.
De kosten worden voor een groot deel door het KNGF betaald, jullie krijgen een puppy in huis voor ongeveer een jaar. Dan zit je er niet gelijk voor een hondenlevenlang aan vast en kan je vader bekijken of hij het echt zo erg vindt.

Groot nadeel is natuurlijk wel dat je na een jaar afscheid moet nemen van het lieve hondje, maarja, je hebt dan toch ook iets goeds gedaan voor een ander nietwaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Weet waar je aan begint. Een hond (zeker als het nog een puppy is) heeft heel wat meer aandacht en verzorging nodig dan een cavia.

Als je vader geen hond wil aanschaffen, dan vrees ik dat je weinig anders kunt doen dan wachten tot je het huis uitbent en er dan zelf een aanschaffen.

Ik kan het me van je vader ook wel voorstellen, jij zit hele dagen op school, hij werkt waarschijnlijk hele dagen. Ik weet niet of je moeder wel de hele dag thuis is, maar als zij ook een baan heeft, dan zit het arme dier de hele dag alleen thuis te kijken. Dat is voor de hond ook niet leuk.

Maar goed, dit is geen antwoord. Het antwoord op mijn vraag is: Niet. Als hij echt tegen is, dan zal hij niet over te halen zijn. Zeker als je al 10 jaar aan het zeuren bent over een hond, dan denk ik niet dat hij nu opeens om gaat.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lukt je alleen als je hun duidelijk kan maken dat zij er geen last van zullen hebben. Het nadeel van honden, en zeker puppies, is dat ze heel veel werk kosten (Uitlaten, oefenen, trainen) maar oko dat ze veel kapot [kunnen] maken. Denk aan tafelpoten ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je ouders er bang voor zijn dat als het nieuwtje er van af is, dat hun bij weer en wind jouw hondje uit kunnen gaan laten.
het is wel heel wat anders dan een cavia in een kooi, dat is schoonmaken en een beetje voer elke dag.
als je ouders werken/niet thuis zijn, en jij op school, wie laat dan de hond uit?
vooral een puppy moet veel leren als ze jong zijn wat wel en niet mag.
als ze zich gaan vervelen kunnen de meubels het gaan ontgelden enz.
ik snap wel dat je een pup wilt, maar zoek voor zulke dingen een oplossing, en ga er dan met je ouders over praten.
en ga een baantje zoeken voor de zaterdag, kan je bijdragen in de kosten van het onderhoud, veearts enz., dan kom je helemaal goed over bij je ouders.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vader is kennelijk een man van eer en woord. Dat wil ook zeggen dat hij niet snel terugkomt van zijn eigen woord.
Dus ZEUREN om een hond, zal hem alleen maar meer en meer zijn hakken in het grond steken.

Wat je wel kunt doen is een 1 op 1 gesprek met je vader aangaan. Vraag hem eens (zonder eerst gezeurd te hebben) waarom hij niet van honden en katten houdt. Waar zou dat vandaan komen? Heeft hij persoon een slechte ervaring hiermee (vanuit zijn verleden)?
Probeer meer te weten te komen over je vader en zijn connectie met honden/katten. Leer je vader kennen.

Misschien is het wel helemaal niets, maar ziet je vader dit nog niet zelf. Doordat hij erover praat kan hij zelf achter zijn eigen motivatie komen en of deze nog wel relevant is.

Een beetje een omgekeerde psychologie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het eerlijk gezegd eens met veel van de antwoorden die je al hebt.

Wat je zou kunnen doen, om ZOWEL jezelf en je vader te laten zien dat je het langer leuk blijft vinden dan een paar weken is gaan helpen bij bijv een uitlaatcentrale. Of je kijkt (maar helaas zijn de vakanties net geweest) of je op een hond mag passen in de vakantie (als je vader dat wel OK vindt).

Ze zijn lief, zeker als puppy maar je krijgt nu toch ook de leeftijd dat je meer van huis zult zijn dus het is bijna niet te doen te beloven dat je ALLE zorg op je zult nemen

Het spijt me echt heel erg maar het feit dat je al jaren zeurt vind ik GEEN argument, Ten eerste weet een 5 jarige echt niet wat het inhoudt wat hij/zij vraagt en zolang je geen ervaring hebt blijft de vraag een WENS.

Dat je het graag wilt snap ik er wel door trouwens. Maar het is uiteindelijk geen reden waardoor je zou kunnen eisen dat er een hond komt.
amigo
13 jaar geleden
Ik denk dat je vader een vooruitziende blik heeft. Hij weet bijvoorbeeld, dat hij 's avonds om 11 uur nog de deur uit zal moeten voor een avondrondje met de hond.
Voor je moeder vindt hij het dan te laat en jij bent met een vriendje naar een feestje.

Als je verliefd wordt ben je misschien wel iedere avond naar een feestje en is het hondje pas 3 jaar oud. Dan moet je vader nog 10 jaar lang, iedere avond 3650 keer met een hond naar buiten waar hij niet om gevraagd heeft.

Ik vind het jammer om te zeggen, maar zo zit het leven in elkaar. Een hond hebben betekent dat je per dag 4 uur van je tijd en energie moet inleveren. En dat is erg veel als dat 7 dagen per week is en dan minimaal 13 jaar lang. Zeker bij de door jou opgevoerde labrador of golden retriever, die nog wel ouder kan worden!

Sorry, doe als ik en wacht tot je er de tijd voor hebt. Het is niet anders. Beter voor baas en hond.
Ivana