Wat te doen als je hamster buiten ontsnapt is?

In de tuin!

Ik heb inmiddels mijn hamster terug :D
Heel erg bedankt voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (8)

Lokken. Is er iets dat hij erg lekker vindt? Heb je bepaalde geluiden die je maakt als hij bv een snoepje krijgt? Ik heb dat bij mijn kat en als ik mijn kat binnen wil hebben, dan lukt dat altijd.
Ga vooral niet als een gek hem achterna rennen, grote kans dat ie dan helemaal van slag raakt.
Of misschien werkt zo'n muisvriendelijke muizenval wel goed: aas er in, effe wachten, hamster gevangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijken of je hem nog kan vangen, maar die kans is (helaas) er klein. Probeer te volgen waar hij zit, waarschijnlijk is hij in paniek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vangen anders gaat ie dood, emmer of teil erover, let op gaten, er iets hards onderschuiven (kun je later opzoeken wat) karton of plank ofzo en binnen weer openmaken.

Eventueel lokken met voer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei.. ik ben bang dat een nieuwe aanschaffen de beste optie is.

Die dingen zijn en klein en snel, een vreselijke combinatie.
Die van mij is destijds in huis ontsnapt en toen duurde het al even voordat we hem gevonden hadden (naast een half doorgebeten electriciteitskabel, had net de nuldraad gemist)... en in ons huis groeien geen kleine struiken waar die in kan duiken, laat staan grond waarin hij kan verdwijnen.
Is de tuin geheel omheind zodat hij de tuin echt niet kan verlaten (mmm... zal wel niet, die dingen kunnen door de kleinste gaatjes)?

Lokken kun je proberen, maar die van mij liet zich niet lokken destijds. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen de mijne ontsnapte een paar jaar terug. gooide ik er een grootte doek over heen.. is niet te zwaar. hij heeft het gevoel dat hij zich verstopt en jij kan hem voorzichtig proberen te pakken omdat je dan ziet waar hij zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat ie uit 't zicht is verdwenen, anders had je 'm vast al gevangen. Die beestjes zijn razendsnel, dus hij kan overal zijn. Voor zover je een hamster al kunt lokken, kun je dit natuurlijk proberen. Of A4'tjes ophangen, wellicht dat een buurtbewoner 'm ziet lopen en hem terugbrengt. Veel meer opties kan ik helaas niet bedenken, succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de hamster niet zelf terugkeert, dan geeft hij de voorkeur om in vrijheid te leven. Gun hem dat leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal niets. sorry maar die zie je niet meer terug.
hamster die handen gewend is valt veel eerder ten prooi aan roofdieren.
en zal van sommige dingen zo kunnen schrikken dat hij zich verstopt en nooit meer zich laat zien.

sorry