Is zout slecht voor katten?

Ik heb last van slakken in de gang vlakbij het luik naar de kruipruimte. Nu heb ik gelezen dat zout goed werkt, maar ik heb ook een kat lopen. Gaat dit dan wel goed?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt beter slakkenkorrels gebruiken. Die eten katten niet, slakken wel. Bij Action voor ong € 1,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zout heeft bij mensen een direct schadelijk effect op de nieren. Ik zou zelf denken dat dit ook voor katten geldt, dus het zal niet erg gezond zijn. Maar ik betwijfel of de kat het zout in zal nemen, het is namelijk geurloos en de kat zou het daarom eventueel kunnen verwarren met zand.

Het beste antwoord

Zout is enorm slecht voor katten. Bij katten zijn de nieren een zwak punt, en zout is erg slecht voor de nieren.
Nu zal een kat het zout wellicht niet aanraken, maar ik zou de gok niet willen nemen.
Ecostyle heeft uitstekend werkende korrels, EscarGo genaamd. Deze zijn alleen schadelijk voor slakken, en niet voor andere levende wezens.
Het is een betere keus om die te gebruiken.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Idd ik wil geen risico nemen met mijn katje:) Weet je waar ik EscarGo kan aanschaffen en hoe duur dit is?
Rieneke1
9 jaar geleden
Bij ieder tuincentrum kan je het krijgen.
Wat het kost weet ik niet uit m'n hoofd, maar omdat je het binnen gebruikt is het uiterst zuinig in gebruik: je hoeft niet na iedere regenbui weer te strooien.
Rieneke1
9 jaar geleden
ik heb even voor je gegoogled: nog geen 5 euro 50 voor 200 gram.
Daar kan je jaren mee vooruit :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij heb ik het ook wel eens bij de blokker zien liggen.

Andere antwoorden (1)

Leg gebroken eierschillen neer daar waar ze in de gang komen, hier willen ze niet overheen lopen. Ook een schaaltje met bier zorgt voor "einde slakkentijdperk".

Gebruik geen zout, ja dat is heel slecht voor katten, voor hun kwetsbare /zwakke nieren... te groot risico.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan ben ik bang dat ik mijn volledige ingang voordeur en de grote mat moet blokkeren met eierschillen en/of bier:]
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
;-)) Je hoeft natuurlijk maar een paar cm eierschillen te leggen. Is het een idee om onder het luik de oorzaak op te lossen?
Als het een huurhuis is, kun je de woningbouwvereniging bellen en een oplossing vragen. Is het een eigen huis, moet je zelf aan de slag.
Slakken die uit je kruipruimte komen... lijkt mij een vochtprobleem. Eierschillen willen ze niet overheen, dus dat is wel DE oplossing, maar het schaaltje bier is een beetje vals, ze duiken er in en verdrinken.