Hoe weet je wanneer een hond buikpijn heeft?

Onze hond ging regelmatig strekken, kop en borstkas naar de grond, kont omhoog. Hij doet dit weleens vaker maar dan om de spieren lekker te strekken, dit lijkt meer op kramp, gespannenheid. Misschien een stuipstrekking van het vuurwerk? (het is nu 2 januari).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Zoals jij het beschrijft lijkt het er inderdaad op dat je hond last heeft van buikpijn.
Ik plaats er even een linkje bij met een afbeelding van een hond met buikpijn. Hij ligt in de 'bidhouding' die jij beschrijft.

http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliotheek/tabid/69/ItemID/4/Default.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijn hond gaat gras eten als hij buikpijn heeft of hij eet minder of hij slaapt heel veel mischien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden kunnen pijn zeer goed verbergen. Dat is ingegeven door de natuur: als je pijn toont ben je zwak en dus een doelwit voor een prooidier.
Als je twijfelt raad ik je aan naar de dierenarts te gaan!