Als je hond meer dan 10 pupjes krijgt moet je dan bijvoeren ? een hond heeft immers maar 10 tepels

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet elke hond heeft trouwens 9 tepels, mijn ene hond heeft er 9 en de ander 8 :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit echt een vraag waar een foto bij zou moeten ^^

Het beste antwoord

In principe niet. De natuur past zich vanzelf aan en zal de moederhond voldoende melk aanmaken voor alle puppies.
Ze hoeven immers niet allemaal tegelijk te drinken. Dat regelt zich vanzelf.

Alleen als de moederhond verzwakt is of als er puppies tussen zitten die te zwak zijn om zelf te drinken is in overleg met de dierenarts extra bijvoeding soms noodzakelijk.

Een vrouw die een drieling krijgt hoeft ook niet bij te voeden omdat ze maar twee tepels heeft ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja maar niet direct..
toen onze hond 12pups kreeg, hebben we vanaf de 3e week bijgevoerd..
omdat de pups groter worden en moeder had minder kans om steeds de melkfabriek aan te maken...
daarvoor kregen alle 12 van de moeder melk...
en terwijl onze hond maar 9 tepels heeft...
want een tepel, heeft ze zelf er ooit afgebeten, waarom dat weten we niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is dat niet nodig maar je moet wel de pups {en met name de kleintjes} goed in de gaten houden dat ze voldoende melk krijgen.Een hele goede manier is om meermalen per dag de grootste pups even apart te zetten zodat de kleinere kunnen drinken.
Je zet ze bijvoorbeeld even in een doos langs de verwarming of onder een lamp.Als je dit 4 maal per dag een half uurtje doet dan kunnen de kleinste ook lekker het buikje voldrinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Als de apart gezette beginnen te piepen, is dat niet best voor de moederhond. Daar wordt ze heel onrustig van. Dat bevordert de melkproductie ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die zet je even in en ruimte waar de moederhond ze niet kan horen