hoe laat je een fles van een cavia warm als het buiten vriest?

als het buiten vriest kan het water van een cavia bevriezen en mijn vraag is wat kan je daartegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pardon?
Hoe laat je een fles van een cavia warm?
Wat dacht je van 'Hoe houd je je cavia warm'?!
Als je die cavia met deze kou buiten laat heeft 'ie straks geen water meer nodig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou idd:S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beestje incl hok binnenshuis plaatsen de winter over.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je laat je cavia toch met deze vrieskou niet buiten?? Ze zijn heel gevoelig voor koude en tocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in de garage dan? Of een schuurtje? daar is het altijd nog meer beschut dan buiten. Geef het ook genoeg stro om in te schuilen. Een kruikje is misschien ook een idee?

Antwoorden (10)

je zou wat zout in het water kunnen doen maar dat is heeel slecht voor je cavia en hij krijgt er erge dorst van dus niet doen.Wat je ook kunt doen is er een paar handdoeken omwikkelen en die met stevige tape vastzetten.
Maar als het echt hard vriest gewoon een paar keer per dag nieuw water geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in een winkel waar ze aquaria en onderdelen daarvoor verkopen kleine elektrische verwarmingelementjes kopen en daarmee voorkom je dat het water buiten bevriest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook zo een voor de voliere. Ideaal. En elke dierenwinkel heeft er wel een hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al vindt iemand het niet zo'n goed antwoord, waarom meteen een "min"?
Wel komt het vaak voor dat iemand met zijn muis zit te spelen en per ongeluk op een "min"drukt. Heb ik zelf ook wel eens gehad.
ik zou er een doek omheen wikkelen zo blijft het warm en er een kruik op leggen tenminste dat doe ik zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben voor de konijnen 2 flessen. Om de paar uur wisselen we om als het vriest. Zo hebben ze steeds toch water dat ze kunnen drinken.
Dat betekent dus ook 's ochtends op tijd op staan, want anders hebben ze dorst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
suiker in het water...dat deed ik ook bij de vogels in het water toen ik een buitenvoliere had...
en een cavia hoort nu eigenlijk binnen te zitten...of in een bijkeuken...het is echt te koud voor zo'n beestje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad!
Als het beest nu nog buiten is, is het echt niet goed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee t is echt zielig, t kan echt doodvriezen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gewoon dierenmishandeling, vooral in een kooi waar het beest geen kant op kan om warmte te zoeken.
Zelfs grote honden kunnen doodvriezen met dit weer, pff, zelfs mensen met kleding aan!
Wat dacht je dan van zo'n klein ding...
Ik kan me hier heel erg boos om maken; hoe iemand zó dom en gemeen kan zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zielig ...zeker...
ik snap toch niet waarom mensen uberhaupt zon klein diertje nog buiten laten...ze zitten nu toch ook niet meer in badpak op het terrasje buiten, met een glas aanmaak limonade...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat krijg je dan als je mensen gaat vergelijken met dieren. Novembergra en Marion01, jullie hebben zeker alle zielige eendjes, konijnen, eekhoorntjes etc.etc. uit het bos in jullie huis gehaald, lekker bij de warme kachel... (-; Beste mensen, dieren maken een WINTERVACHT aan als het koud wordt. De natuur heeft daar echt wel in voorzien. Dat is niet te vergelijken met ons blote mensenhuidje. Maak je dus geen zorgen over de cavia's die het hele jaar buiten staan. Zolang ze overdekt en beschut zijn en voldoende hooi hebben kunnen ze lekker warm tegen elkaar aan kruipen en hebben het echt niet koud. Mits goed verzorgd natuurlijk.
tegen dat bevroren water doe je echt niks, ik had er aluminiumfolie en een doek omheen, en nog bevroren.
Gewoon 4x per dag lauwwarm water geven. Ze hebben het ook door en drinken als er water is gewoon wat meer.

Maar iets extra aandacht is wel nodig, niet de hele dag wegblijven.

Als ze tochtvrij zitten met veel stro (en iets extra te eten) en NIET alleen, houden ze het makkelijk vol tot bijna -10 (zie mijn opmerking elders).

Als ze levendig blijven en naar je toe komen zijn ze nog steeds happy
amigo
13 jaar geleden
JE kan een klein slangetje kopen dat licht opwarmt (wel elektra nodig)
Die zijn speciaal voor waterflessen voor onder andere vogels en knaagdieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat er isoleerhoezen te koop zijn voor drinkflesjes, maar ik heb geen ervaring met hoe goed deze werken.
Bubbeltjesplastic (van verpakkingen) kan ook helpen als extra (!) isolatie.
Met echt strenge vorst zit er echter niks anders op dan een paar keer per dag het water vervangen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergeet trouwens niet überhaupt extra maatregelen te nemen tegen de kou, als je echt geen mogelijkheid hebt ze naar binnen te halen.
's Nachts een kruik in het nachthok en veel, HEEL VEEL hooi geven. Isoleer het gehele hok tegen de kou en tocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met 1 à 2 klontjes in het water los je dit euvel wel op, wel in de gaten houden dat het toch niet bevroren raakt.
moet wel een doorwinterde cavia worden na deze winter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De slechte oplossing is GLUCOSE in het water doen, dat is beter dan suiker omdat de diertjes dit meteen om kunnen zetten in warmte, dus zeker geen zout en beter ook geen suiker toevoegen.
De goede oplossing is de cavia's plaatsen op een plek die 6 graden Celsius of hoger is.
Helaas is mijn oorspronkelijke antwoord onterecht bij reactie op de vraag geplaatst.
Men is er ten onrechte van uit gegaan dat het een reactie was ofschoon het antwoord ook het nieuwe facet aangaf glucose te gebruiken.
Tevens wijn ik er op dat bij het toevoegen van glucose of andere vriespuntdalende stoffen , de temperatuur van het water daarmee (ver) onder nul graden kan komen, de vernikkelde diertjes krijgen dus ook nog eens "vloeibaar"
ijs(water) naar binnen.
Er zijn maar een beperkt aantal (zoog)dieren in staat beneden nul graden buiten te vertoeven.
Verder verwijs ik naar mijn reactie op deze vraag.