hoe hoog moet een kippenren minstens zijn?

Waarschijnlijk komen er bruine leghennen in, die dan wel gekortwiekt zijn. Hoe plaats je de ren trouwens? Het gaas vastmaken aan palen? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Kippen kunnen tot in bomen opvliegen. Je hoeft ze niet te kortwieken als je de ren een meter hoog maakt en afdekt met gaas of een aardbeien-net. Dat kortwieken zou je toch ieder rui-seizoen moeten herhalen en brengt hen uit balans, wat zinloos is.
Ivana
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Precies Ivana, +

Andere antwoorden (1)

Altijd de ren volkomen dicht maken, veel kippen kunnen meters hoog vliegen, zeker als ze in paniek raken.
Maak de ren zo hoog, dat je er zelf ook gemakkelijk in kan ( 1.50 m. of hoger )en er niet op handen en voeten in moet kruipen, dat kan heel erg vies zijn. ( kippenpoep)
Maak de ren waterdicht, dan heb je vrijwel geen onderhoud, anders wordt het snel een vieze bende met kippenstront.
Gooi in de ren een flinke laag gemalen boomschors ( tuincentrum ) dat vinden de kippen erg fijn, ze kunnen dan de hele dag scharrelen.
Maak de ren zo ruim mogelijk.