Is het normaal dat een kater(zo'n 10 jaar oud) bij het spelen begint te blazen? vindt hij dan niet leuk, of 'zit' hij dan helemaal in het spel?

Vroeger deed 'ie het nooit, maar de laatste tijd steeds weer. 't is niet zo dat ik me zorgen maak, ik vroeg me vooral af of katten alléén blazen als ze boos zijn, of dat ze ook om andere dingen beginnen te blazen. Ik heb ooit ergens gelezen(da's lekker duidelijk en overtuigend :") )dat een kat spint als 'ie het naar z'n zin heeft, maar ook als 'ie 'stervende' is. vandaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Ivana
12 jaar geleden
Bij een bevalling spinnen ze ook. Het is niet altijd alleen van genoegen!

Het beste antwoord

Soms blaast een kat een keer tijdens het spelen als teken van "en nu is het genoeg hoor!" of "auw, dat deed pijn en ging te ver"... Een soort waarschuwings signaal...

Verder ben ik het volledig eens met rieneke dat je bij veranderd gedrag altijd naar de DA moet gaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zou hij niet ergens pijn, of last van kunnen hebben? tenminste, als het spelen fysiek is, en niet met een speeltje voor hem uit rennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou kunnen dat zijn zintuigen achteruit gaan. zijn ogen bijvoorbeeld, dat wat hij vroeger goed kon zien en nu niet meer jaagt hem misschien angst aan. De leeftijd speelt dan een rol, maar over sterven hoef je je denk ik nog geen zorgen te maken hoor.

Toegevoegd na 15 minuten:
Blaast hij bij al het speelgoed of alleen bij één speeltje, want het kan ook dat jij geschrokken is van één speeltje en dan preventief blaast dat heeft onze kat bij een bepaald speeltje dan rent hij hard weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leeftijd is echt onzin! 10 jaar zijn z'n zintuigen nog prima! Hij zit dan in z'n "rol"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waarom begint hij er dan pas nu mee ? vroeger deed 'ie het nooit :S
bij veranderd gedrag altijd even een medische check doen.
katten zijn hard voor zichzelf, dus als je iets merkt wat anders is dan anders, ga dan even met het beestje naar de dierenarts.
Rieneke1