Hoe kan je chinchilla's het beste handtam maken?

Heb 3 chinchilla's overgenomen van iemand. eentje is al 1 jaar oud, dus wat schuwer. Alleen op internet zie ik soms dat mensen hun chinchilla's heerlijk kunnen kriebelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Rozijntjes!

Geef ze dagelijks 3 rozijntjes, deze geef je ze aan. Geduld hebben en wachten tot ze het aanpakken.
Zo win je vertrouwen en zijn ze op den duur niet meer bang voor je.
Zorg dat je ze niet van bovenaf benaderd maar van onderaf.
Geef ze een nachthok waar ze in kunnen schuilen en zorg voor een zand bak (speciaal chinchilla zand).

Als chinchilla's bang zijn trappelen ze met hun voetjes, zo waarschuwen ze elkaar voor gevaar.
voelen ze zich bedreigd dan gaan ze plassen, ze gaan dan op hun achter poten staan en beginnen te sproeien.

Kijk anders even of je een boekje kan vinden over chinchilla's.

Mocht je nog meer vragen hebben dan kan je ook een reactie geven op mijn antwoord.

Chinchilla's zijn ontzettend leuk maar hebben wel speciale verzorging/voer etc. nodig.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

door met ze te spelen, wennen ze aan je handen...
bouw het rustig op , ze moeten wennen aan de geur van je handen,
als de beestjes niet direct op je af komen wanneer jij je hand in het kooitje steekt,hebben ze niet veel zin...
mijn dochter heeft er ook een en die heeft t precies zo ook gedaan...en die eet alleen voortaan uit haar hand..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de hand voeren, laat ze naar je toe komen, drijf ze niet in het nauw met je handen.