Ze worden ongeveer 15 jaar oud. Voor meer informatie over deze honden ga dan naar de link beneden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeveer 15 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt sterk af van de mate waarin ze zijn doorgefokt.

Omdat er steeds meer vraag is naar Spaniels met "babyface" zullen de schedels steeds korter worden en daardoor zal er weinig ruimte overblijven voor de hersenen. De ogen gaan daardoor uitpuilen en geven dat "ontroerende" kinderlijke aan de kop. Wat men vergeet is de pijn en de degeneratie, die deze doorfok veroorzaakt.

Het merendeel van de King Charles Spaniels is niet meer gezond. Er wordt al gesproken van 70%. Al staat dan overal dat deze hond de 15 jaar haalt, in de meeste gevallen gaan ze dus veel eerder dood.

Mocht je uit zijn op dit ras, laat je dan goed voorlichten. Vraag eventueel informatie bij een goede dierenarts of dierenkliniek. Fokkers willen in deze nogal eens partijdig zijn.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een docu gezien over de King Charles Spaniël waar werd beweerd, dat niet 1 hond nog gezond is.... Als ze 5 jaar halen, met ondraaglijke pijn, is het veel!!!!
Hartstikke goed, dat je de doorfok en de gevolgen daarvan voor dit ras beschrijft.
En grote +!!!!!
Ivana
12 jaar geleden
Heb je vanavond (6 mei) het nieuws gezien? Omdat deze hond zo is doorgefokt, zijn ze bezig een fokverbod te eisen. Als de Raad van Beheer nog langer stambomen aflevert willen een aantal bezorgde mensen, waaronder dierenartsen, een fokverbod via de rechter afdwingen. Vaak worden deze dieren niet ouder dan 5-6 jaar, terwijl ze vanaf hun geboorte ziek zijn. Er werd gesproken van een ziektepercentage van 90% bij dit ras.