katers die tegen mijn achterdeur sproeien wat te doen?

wij hebben zelf 2 lieve poezen thuis die ook nooit buiten komen dus echte binnenkatten.
nu is het probleem dat er een zwarte en zwart witte kater in mijn achtertuin komen en tegen onze keukendeur aansproeien.. met als gevolg dat 1 van onze poezen voor de deur gaat plassen omdat de geur sterk te ruiken is.
wat kan ik nu doen?
ik word er wel een beetje gek van zo.
ik hou me katten binnen zodat er niemand last van heeft en door deze katers ik zelfs nu ook last krijg van me eigen katten help!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee de oudste niet dat mag niet vanwege zeldzame immuun ziekte narcose kan deze ziekte weer opwekken wat betekend dat het beestje veel moet lijden en dat ze dan blaren krijgt over haar gehele lijf... maar dan vind ik alsnog dat mensen katers kunnen laten castereren want we hebben al genoeg kittens in nederland en genoeg straatkatten en genoeg katten in het asiel die een goed huisje zoeken
Rieneke1
13 jaar geleden
goeie vraag assistente :)
Rieneke1
13 jaar geleden
menneke, heb je het al eens met je dierenarts over suprelorin gehad?
de pil is zo nadelig, en alsmaar krols worden ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt maarhelaas ik heb haar van andere mensen overgekocht en helaas weinig aan te doen vanwege deze immuunziekte dus we moeten het accepteren zoals dat het is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gecastreerde katers sproeien ook, heb maar geen illusies...

Het beste antwoord

Ik vrees dat ik minder optimistisch ben. Wij hebben hetzelfde probleem. Wij hebben zelf een gecastreerde kater die trouwens wel gewoon de tuin in gaat maar hij is niet dapper genoeg om andere katten uit onze tuin te jagen. We hadden een kattenluik maar dat zit tegenwoordig op slot (onze kat draagt geen bandjes dus zo'n luik met een speciaal slot bleek geen succes) maar door ons luik kwam de hele omgeving (wat katten betreft dan) gewoon mijn huis binnen, tot de zolder aan toe liepen ze. Ik kwam soms thuis dacht ik dat ik in Artis was beland!!!!!

Nu ze niet meer naar binnen kunnen piesen ze tegen de keukendeur etc. Sproeien met die antimiddelen helpt iets maar echt niet alles. en je moet het veel vaker herhalen dan erop staat. Ik zou het in ieder geval wel proberen.

Omdat ze bij mij op hen dooie gemak door mijn tuin lopen ben ik zeer regelmatig bezig geweest er een flinke straal met de tuinslang overheen te spuiten en dat helpt wel iets want ze zijn niet meer zo dapper in mijn tuin.

Ik heb er trouwens nu veel minder last van dan in de zomer.

Ik zou je dus ook aanraden in de tuin te spuiten met zo'n anti-kat middel maar pas op, het stinkt vreselijk, ook voor mensen en dan maar duimen.....
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

bij een dieren winkel Gett Off spray halen en die op de achterdeur sprayen ...wedden dat de katers niet meer terug komen ...
helpt heel goed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
morgen gelijk ervoor kijken dan tnx! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is echt een wondermiddel ook voor ongewenst plassen van honden tegen de muur of planten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig heb ik geen last van honden haha dan zal het steeds gekker moeten worden ;)
ik kan er wel boos om worden omdat ik nu last heb van andermans katten die ook nog niet eens geholpen zijn
Je moet het met een sterk ruikend schoonmaakmiddel heel goed schoonmaken. Daarna kan je er aluminiumfolie losjes overheen doen. Als daar tegen geplast wordt maakt dat een ritsel geluid en daar schrikt de kat van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
regelmatig water tegen de deur aan kletsen met een flinke scheut schoonmaakazijn hierin, aan de buitenkant he ;)
de binnenkant van de deur kan je bespuiten met feliway spray.
als dat je te duur is, kan je ook wattenschijfjes een paar maal langs de wangen van je meisjes halen (vanaf de mondhoek naar achter), en die op de deurpost plakken.
ook dit een paar maal herhalen.
deze aanwezigheid van feromonen geeft je poezen een veilig gevoel.
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de jongste zou er met liefde en plezier zelf op knauwen haha die wilt alles in der mond hebben om mee te spelen... de oudste zalwel ff wat lastiger worden omdat ze voor het laatst geopereerd is aan haar gebit hoektand moest eruit maar heel erg bedankt zla het zeker proberen!
Gewoon je eigen poezen laten steriliseren.Al komen ze nooit buiten die lucht verspreiden ze toch waar katers op af komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kunt u in u tuin geurballen /mottenballen fijn maken met hamer en wat strooien[help erg goed] en bij de betreffende deur regelmatig wat kruidnagel daar hebben ze een hekel aanen binnen dus achter de deur iets zetten met lavendel zodat de kater u poezen niet kunnen ruiken, hopelijk werkt er iets veel suc6