één van mijn 3 parkieten is weggevlogen, gisteren... nu lijken de andere 2 parkietje heel verdrietig en stil, wat moet ik doen?

normaal schreeuwen ze zó hard dat je niet eens een normaal gesprek kan voeren in dit huis en dan zie je ze helemaal wild doen en dansen(?) enzo, maar nu lijken ze zo verdrietig en ze geven geen piep...

ze hebben de weggevlogen parkiet zien wegvliegen.

ik vind het zo zielig

Toegevoegd na 3 minuten:
de weggevlogen parkiet was ook nog de allereerste bewoner van de kooi.

hij heeft ongeveer 7 andere parkieten overleefd en is uiteindelijk terecht met deze laatste 2.

hij was altijd slim om te ontsnappen (uit de kooi)
maar deze keer helaas niet zo slim om weer terug te komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

sein het asiel in, en de vogelopvang als je er een in je buurt hebt.
wij krijgen met grote regelmaat ontsnapte tropische vogels binnen, maar worden helaas maar zeer zelden gebeld door eigenaars of hun vogel gevonden is.

als het weer het toelaat, zet de kooi dan buiten.
hopelijk gaan je parkieten toch weer wat geluid maken, en trekken ze zo de wegvlieger weer aan.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou.... het probleem is, wij hebben hier alleen een kattenasiel en verder niks! maar toch bedankt :)
ik ga de kooi wel weer buiten zetten als het mooi weer wordt

Andere antwoorden (1)

Je kan hier je weggevlogen parkietje als vermist opgeven:

http://www.vermistedierenregister.nl/index.php?q=sitemap&a=a&Mainrubriek=Vogels&Subrubriek=Parkieten

Omdat grasparkieten erg gevoelige dieren zijn zullen ze de eerste tijd niet veel ondernemen, dat is heel normaal. Ze missen hun maatje. Na een tijdje komt het wel weer goed.