Kan een kanarie sterven aan een overmaat van eivoer? (namelijk drie eetlepel inplaats van een theelepel?)

Mijn kanarie is dood nadat hij drie dagen geleden door iemand anders is gevoerd met drie eetlepels eivoer inplaats van een theelepel.

Toegevoegd na 15 minuten:
ei krachtvoer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja dat kan zeker.
Eivoer heeft een kanarie eigenlijk helemaal niet nodig als ze geen jongen heeft.Eivoer is echt alleen om aan de jongen te geven.
Ze vinden dit heel lekker en eten ze het allemaal op.
Je kan je kanarie dit wel 1 keer in de week geven als lekker tussendoortje maar verder moet hij gewoon zaad hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het pakje staat dat hij dat dagelijks nodig heeft (alleen dan wel een theelepel) (ei kracht mix)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fabrikanten willen graag verkopen, maar een keertje in de week is echt vodoende, dat het niet goed voor hem is geweest zie je al dat hij er aan dood kan gaan.
Ivana
13 jaar geleden
De vraag is of hij aan dat eivoer of aan iets anders is doodgegaan. Eivoer hoeft niet de onomstotelijke oorzaak te zijn.
Een kanarie kan evengoed een acute hartstilstand krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (2)

als hij daar teveel van krijgt kan hhij natuurlijk dood gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dan kan hij/zij dood gaan, ik zou ze iets minder geven als ze geen jongen heeft