Ja, waarom niet? Zou hem wel op een open veld zonder veel obstakels dit laten doen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, Een blinde hond kan veel op gevoel, geur en gehoor, rennen is zeker nog mogelijk, maar juist door het rennen is het moeilijk (onmogelijk denk ik), je op de route die je neemt te concentreren. Daarom inderdaad voor en tijdens het rennen obstakels verwijderen.
Ja een blinden hond kan we rennen.Hij ziet alleen niet waar hij naartoe rent
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jazeker
ik heb zelf n huskey gehad die doir n oogziekte blind werd en moest haar ogen laten verwijderen hierna ging ze over 3 schuttingen heen achter n kat aan en rende samen met haar moeder vol gas door t amsterdamse bos tussen de bomen door ze vertrouwde blijkbaar helemaal op haar moeder
het gaat helaas niet met elke hond zo er zijn honden die in n hoek gaan leggen en niet meer overeind komen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jazeker! op dit moment is onze Rat Terrier (18 jaar) zo goed als blind. Alhoewel je haar niet snel zou zien wegrennen, vanwege haar leeftijd. en in het donker niet zal rennen. Maar overdag, op haar goede momenten,. is ze als een jonge puppy de gehele tuin en en benedenverdieping aan het af racen! hoe oud ze ook mag zijn, en ookal loopt ze zo nu en dan iemand van de benen. Ondanks haar slechte zicht. Zolang de hond weet waar alles staan, hebben ze (zo lijkt althans) een fotografisch geheugen en weten alle obstakels, zonder zicht, te onzeilen.

Dus jazeker:)