Wanneer moet je je hond niet meer laten buiten slapen?

Wanneer is het best dat je je hond binnenhaalt in de winter?

Ze heeft een hok die van de wind afgeschermd is en een dik kussen om op te slapen.

Waarom ik deze vraag stel: mijn Jack Russel (vrouwtje, gekruisd met Yorkshire) verliest heel veel haar zowel 's winters als 's zomers.

In de winter dikt het wel wat aan maar ze blijft constant haar verliezen. Mijn zus heeft een rasechte Jack Russel en zij verliest bijna geen haar.

Oftewel een andere oplossing voor het haar verlies want het is soms écht wel erg en in de winter constant binnen houden is bijna geen mogelijkheid want ze verliest héél veel haar.

Okay dan hoor ik de lastige onder jullie wel zeggen als je geen de miserie van een hond niet wil waarom heb je dan een hond... maar ik zou het graag positief willen houden en mss kan jij wel een mogelijke oplossing aanbieden.

Druppeltjes met extra vitamines tegen haar verlies voor in haar water heb ik al gebruikt maar dat maakt weinig verschil uit. Hondenbrokken op basis van zalm heb ik ook al gebruikt maar dat maakt ook niet veel uit.

Misschien komt het wel omdat ik ze in de winter binnen laat slapen in de warmte???

Toegevoegd na 1 minuut:
Vanaf welke temperatuur moet je dus je hond zeker binnenhalen?? 5 graden, 0 graden???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn tante heeft al wat honden laten doodvriezen.
Zorg alsjeblieft dat het bij jou niet zo ver komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hondenluik?
Rieneke1
13 jaar geleden
als ik het goed begrijp slaapt het beestje buiten, ook met de vorst laatst?
en mag ze af en toe wel naar binnen, maar dan in een kennel?
wat heb je dan voor aardigheid aan je hond vraag ik me af.
is het voor de hond dan niet beter haar te herplaatsen bij iemand waar ze wel welkom is binnen?
niet aanvallend bedoeld hoor, maar mijn idee is dat een hond deel uitmaakt van het gezin.

Het beste antwoord

Een Jack Russell is een gezelschapshond.
Het is dus geen type hond dat je 's nachts alleen buiten in een hok moet vastzetten. Daar worden dit type honden zeer ongelukkig van, met alle mogelijke nare gevolgen van dien, zoals karakterveranderingen, agressie, verlatingsangst, valsheid of aanhoudend blaffen.

Een 'buitenhond', zoals een echte waakhond bijvoorbeeld, kan een deel van de winter buiten slapen, mits het hok op een beschutte plek staat en warmte biedt in de vorm van stro en paardendekens. Komt de temperatuur onder de -3 graden, dan verhuist een gemiddelde waakhond echt naar de hal of de stallen.

Tenslotte het probleem van haarverlies. Wat zegt de dierenarts ervan?
Er kan sprake zijn van een eiwit gerelateerde voedingsallergie. Bij honden is makkelijk te testen of dit het geval is, en met een speciaal dieet kan het probleem worden opgelost.
Het kan ook zijn, dat je hond van nature veel verhaard. In dat geval is voor deze hond een normale situatie, en zal je er aan moeten wennen. Regelmatig borstelen met een goede hondenborstel helpt dan een slok op een borrel.
Zorg ervoor dat je hond een vaste slaapplek heeft. Dat scheelt al veel haren op andere plekken in het huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vraag deze vraag eens aan je dierenarts.
hij of zij kan je het beste advies geven tegen haarverlies.
misschien een kwestie van vitamine te kort, ik weet het niet hoor.
mijn honden hebben al altijd goed gedaan met hondenvoer van de aldi.
droog voer.
gladde, mooie glanzende vacht, natte neus.
en naar binnen halen?
ook vragen aan je dierenarts.

knuffel aan je hondje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag werd ergens anders online ook gesteld aan een site die Dier & Info heet. Zie hier het antwoord, misschien heb je er iets aan: http://www.diereninfo.com/index2o.asp?id=101047&soort=vraag

Toegevoegd na 1 minuut:
Er staat trouwens niks over het binnenslapen bij vorst, maar ga ik nog even verder voor zoeken. Als ik daar antwoord op vind zal ik het hier plaatsen.

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik heb veel gelezen over Jack Russells, maar geen een keer dat ze 's nachts buitenslapen bij lage temperaturen. Wel dat ze met een 'jasje' aangaan naar buiten wanneer ze last van kale plekken hebben (om uitgelaten te worden).
Ik zou tóch even de dierenarts raadplegen als je hem graag naar buiten wilt hebben, want het zou verschrikkelijk zijn dat je hondje een hele nacht ligt te rillen buiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze hond is er helaas niet meer, maar die sliep ook altijd binnen. Bij het lezen van je vraag dacht ik aan een tussenoplossing: zou hij niet in de schuur of garage kunnen slapen? Minder warm dan binnen en ook niet zo koud als in het hondenhok.
(Onze hond was een ierse setter en die verhaarde ook enorm in de winter, droogde zn huid teveel uit en we lieten hem dan ook alleen in de keuken waar het koeler was)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een carport die niet al te groot is dus dit is ook geen optie, plus wij willen ook geen opening in de deur maken omdat ze binnen zou kunnen zitten... Misschien haar kennel gewoon in de carport zetten (volgend jaar beetje uitruimen) en in haar kennel slapen. Als ze binnen is sluiten we ook altijd haar kennel... Juist besproken met mijn partner, dus dat is mss een optie om dan toch niet zoveel haar op de vloer altijd te hebben. Ze wilt ook altijd binnen koud of warm... telkens als ik naar binnen ga wil ze binnen ze en ze dringt dan ook aan, dat vind ik dan wel minder leuk en natuurlijk krijgt ze dan haar gedacht niet. Maar het is ook niet zo dat ze nooit binnen mag maar wel enkel en alleen wanneer ik het wil niet wnnr zij het wil. Ze heeft nogal een eigen gedachtje... en dan moet je resoluut zijn he...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker, laten zien wie de baas is :-)
Maar de kennel in de carport zal al heel wat kou schelen, en alleen al een stuk minder windgevoelig wat de hond ook ten goede komt. Hoop dat je een oplossing vindt.