mijn kat zijn neus opgezet niest veel en heeft een bobbel op zijn wang ? waarschijnlijk gebeten door een hommel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is je vraag nou???

Antwoorden (2)

Ik zou even naar de dierenarts gaan want het is mischien wel erg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is moeilijk te zeggen wat hij heeft op afstand, maar je moet hiermee zeker naar de dierenarts. Als katten niezen hebben ze meestal een (lichte/beginnende) vorm van niesziekte. Ook als je kat gevaccineerd is kan deze niesziekte krijgen, alleen krijgen ze dan het gelukkig niet zo erg. hiervoor is behandeling zeker noodzakelijk, want de nies/snotterklachten worden vrij vaak chronisch. In tegenstelling tot bij mensen waarbij een verkoudheid over gaat, gebeurt dit bij katten vrijwel nooit vanzelf.

Dan de bobbel op de wang. Weet je zeker dat je kat is gebeten? Het kan namelijk ook een ontsteking zijn. Is het een al wat oudere kat met mogelijk tandsteenproblemen, dan kan het een wortelpuntabces zijn. Deze worden eerst zichtbaar als bobbel, waarna ze na verloop van tijd openbarsten. Erg vies en erg pijnlijk voor de kat.
Ook zou het een ontsteking van een krab of bijtwond zijn.
Zo snel mogelijke behandeling voorkomt ergere problemen.
Dus bel morgen maar snel de dierenarts.