Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat mankeert mijn kip?

Kip heeft sinds gisteren raar verdraaide kop en lijkt zich niet te kunnen orienteren. Loopt in rondjes, gaat niet meer vanzelf in het nachthok, komt er wel 's morgens zelf weer uit. Heeft wel eetlust. Had al een paar maanden een beetje scheve kop, en leek ook bijziend, omdat ze steeds in de hand pikte i.p.v. in het voer, maar nu is het plotseling heel erg geworden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dit soort neurologische problemen zie je soms bij een tekort aan vitamine b 12.
overleg eens met je dierenarts of toediening van methylcobalamine zinvol zou kunnen zijn.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had eigenlijk gehoopt op het antwoord van een deskundige of iemand die zoiets zelf heeft meegemaakt. Googelen op internet kan ik zelf ook wel. Maar dit antwoord komt het beste in de buurt. Kip wat extra krachtvoer en vitamines gegeven en ze is al weer redelijk hersteld. Hoera, want ben best wel gehecht aan het beestje.

Andere antwoorden (4)

Visusklachten, heeft w.s. een brilletje nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze noemen dat een draainek. Hieronder, zie je wat het precies inhoudt.

Toegevoegd na 26 minuten:
Nog een nieuwe site, hoop dat je hier meer mee kunt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft de kip pseudo-vogelpest. Deze ziekte veroorzaakt ondermeer zenuwbeschadiging.
Misschien heet dat in de volksmond wel draainek, maar die term is mij niet bekend.
(Lees meer...)
Ivana
13 jaar geleden
mogelijk heeft Kip een infarctje gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding