Mijn kat heeft in een hoekje op mijn kamer geplast en twee tassen zitten onder...(zie omschrijving)

Een tas zit in de wasmachine maar de andere is van leer. Ik heb die afgenomen met een doekje maar de geur blijft. Heeft iemand tips om de tas schoon te maken? En om de geur uit mijn kamer te halen? De ramen staan al tegenover elkaar open..pff!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rieneke heeft het al over de dierenarts en blaasproblemen gehad, maar wil toch nog even de nadruk erop leggen. een kan met blaasgruis of ander probleem met de urinewege (dit komt HEEL vaak voor) heeft pijn bij het plassen. de kattenbak associëren ze met pijn, en gaan dan op een andere plek plassen. dit gaat niet vanzelf over en kan zelfs dodelijk zijn. bij katers zit er een extra risico aan omdat hun urineweg nauwer is. het blaasgruis kan een verstopping veroorzaken als de uitgang te nauw is. binnen 24 uur vergiftigt de kat zichzelf door een volle blaas en zal overlijden. ik weet niet of je kat vaker naast de bak plast of erg vaak de kattenbak op gaat om te plassen (steeds kleine beetjes)? in dat geval raad ik aan om zeker een afspraak te maken met je dierenarts om de urine te onderzoeken. succes met je kat en tas :)
Rieneke1
13 jaar geleden
goed gezegd euca, er kan niet genoeg de nadruk op worden gelegd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afspraak met de dierenarts is gemaakt, just in case! Het is de eerste keer dat hij heeft geplast om m'n kamer en ik denk dat het kwam omdat de deur van m'n kamer dicht zat 's nachts en hij er niet uit kon. Normaal kan hij dat wel! Maar dat weet ik niet zeker, dus ga toch even naar de dierenarts maandagochtend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Milady
super dat je niets aan het toeval over laat!! @rieneke
de meesten denken dat het niet met zo'n vaart loopt. elke dierenarts kan de verhalen vertellen van katten die te laat zijn gebracht omdat het #maar# een probleem is met plassen. veel mensen zijn er echt niet van op de hoogte helaas :O( we blijven het gewoon herhalen en onderstrepen! :O)

Het beste antwoord

je hebt een product met enzymen nodig, zoals ecodor, urine-off, of stalfris.
ook zou je een herhaalde behandeling met biotex kunnen proberen.
geen idee of het leer daar tegen kan, maar zo is het ook niets.
de vloerbedekking kan je zo nodig behandelen met biotex groen, laten inwerken, spoelen, en nabehandelen met schoonmaakazijn.
mocht je kat vaker wildplassen, ga dan naar de dierenarts om een blaasprobleem uit te sluiten.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1!