Hoe heet het produkt waarmee je zelf tandsteen vermindert/verwijdert bij honden?

Je moet het gebit van de hond hiermee insprayen/insmeren en dan laten inwerken. De tandsteen zou hiermee langzaam weker worden en makkelijker verwijderbaar zijn. Wie weet hoe het heet en waar het verkrijgbaar is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn veel middeltjes op de markt die tandsteenvorming TEGEN gaan maar mijn mening is dat de ultrasone tandsteenverwijderaar van de dierenarts het enige effectieve middel is om het COMPLEET te verwijderen. (dus ook onder het tandvlees en tussen de tanden)
Vet Aquadent is een middel dat door het drinkwater gedaan kan worden, dit voorkomt tandsteen niet maar vertraagd de vorming van tandsteen wel. Tandenpoetsen is het allerbeste om het te voorkomen.
Dentisept is een klevende pasta die ook uitstekend werkt maar verwijdert het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
die spray's en pasta's helpen een beetje om tandsteen te voorkomen, doordat de hond dan overdreven gaat likken op de tanden, maar het is geen wondermiddeltje. Om iets te doen zou je het elke dag moeten gebruiken. Je kan ook hun tanden poetsen, maar dat moet je dan ook bijna elke dag doen zoals wij mensen dat ook doen na elke maaltijd. Het gemakkelijkste is dan ook, harde brokken geven en op tijd en stond mergpijpen geven waarop ze moeten knagen dat slijt het tandsteen af en toch jaarlijks op controle gaan bij de dierenarts voor een controle van de tanden want een gezond gebit bij een hond kan vele ongemakken voorkomen.

Het beste antwoord

Het tandsteen dat net onder het tandvlees zit, of er tegenaan geeft problemen zoals bv tandvleesontsteking. De enige manier om dit goed weg te krijgen is mechanisch en dat kan alleen onder narcose bij de dierenarts. Dan is het gebit weer als nieuw en dán kan je dit het beste schoonhouden door.....te poetsen! Echt, dit werkt het allerbest om tandsteen te voorkomen. Eigenlijk logisch, kijk maar naar de mens, 70 jaar geleden hadden de meesten rond de 30 al een kunstgebit en sinds poetsen normaal is geworden blijven de tanden goed. Wél een speciale hondentandpasta gebruiken.
Ik weet dat dit eigenlijk geen antwoord is op je vraag, maar wel de beste oplossing :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dental enzy spray , misschien voor een frissere adem, maar of het tandsteen kan verwijderen, betwijfel ik...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je het over plaque off,een korrel die je over het voer moet strooien
Ik raad het af het is behoorlijk zout,ik heb 2 honden de ene heeft geen last van tandsteen en de ander heeft onlangs een gebitsreiniging ondergaan bij de dierenarts
Heb ook eens zitten uitrekenen wat die anti tandsteenmiddeltjes kosten op jaarbasis en ik kan beter elke 3 jaar zijn gebit laten reinigen dan ben ik goedkoper uit
Het maakt niet uit of de hond brok of vlees krijgt ik ken honden op vlees die nergens last van hebben en honden op brok die nergens last van hebben
Ik geef ze persbrok en af en toe lekker een bakje hart of schone pens
Vraag bij de slager eens een lap pens ,moet je eens zien hoe heerlijk ze zich daar mee vermaken,(wel in de tuin de lucht is niet te harden)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
denta stic is het makkelijks en ze vinden het ook lekker en als ze het niet willen eten omdat het nieuw is smeer je wat leverpastei er op