Kan ik mijn agapornis papagaaien in aparte kooien zetten en na 2 weken weer bij elkaar zonder problemen?

Mijn gele agapornis papegaai verbied de groene om te eten en te drinken, zit constant achter hem aan en blijft maar ruzie zoeken. Kan ik ze voor twee weekjes uit elkaar halen, zodat de groene weer wat op kan knappen? En kan ik ze dan zonder problemen na 2 weken weer bij elkaar zetten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat er paringsgedrag in het spel is. Vergis je niet: bij gebrek aan een partner van het andere geslacht wordt er ook zogenaamd onderling 'bestegen'.
Kan ook zijn dat ze elkaar niet mogen en dan is dat bij agaporniden heel uitgesproken. In het laatste geval kan je ze beter blijvend uit elkaar houden, dan zal twee weken verwijdering niet helpen.
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zijn niet mijn vogels, ik pas 2 weken op ze voor een vriendin van mij.. Paringsgedrag zal het zeker niet zijn, de gele drijft de groene telkens in een hoekje en bijt dan naar hem. De groene trekt zijn eigen veertjes er uit en had medicijnen voor depressie, maar nu niet meer.
Zal ik ze voor die twee weken toch uit elkaar halen en het met mijn vriendin bespreken als ze terug is van vakantie, of wat kan ik het beste doen?
Ivana
9 jaar geleden
Ja, haal ze uit elkaar en geef ze dan gescheiden van elkaar terug met jouw ervaringen. Ze kan dan zelf beslissen.