Een logische verklaring lijkt dat je voeding tekort schiet. Door het inschakelen van je DVD wordt er om extra stroom gevraagd, die je voeding niet kan leveren met uitval als gevolg. Misschien heb je iets ingebouwd zonder hiermee rekening te houden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit kan meerdere oorzaken hebben, de meest waarschijnlijke is een software probleem.

Het kan zijn dat er brandsoftware of automatische mount software gelinkt is aan de dvd-drive.:

Easy CD creator
Daemon tools
etc.

Hierdoor wordt de PC dan opnieuw opgestart. Dit kan eenvoudig gecontroleerd worden door de PC in veilige modus op te starten en dan te proberen (veilig modus kan bereikt worden door op F8 te drukken net voordat windows gaat laden).

Het kan ook zijn dat je voeding aan het stuk gaan is, dan zal ook in veilige modus de PC opnieuw opstarten. Als de DVD dan gaat draaien wordt er teveel stroom van je voeding gevraagd en poof ... herstart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat hier zelf niet uitkomen. Dit is weer typisch zo'n Windows verhaal. Problemen die zomaar ineens opduiken en waarvoor geen verklaring is.
In dergelijke gevallen wordt geadviseerd Windows opnieuw te installeren en het dan weer eens te proberen. Lukt het dan nog niet, breng je PC dan weg naar een computerreparateur of koop een nieuwe PC. Overweeg eens wat anders aan te schaffen dan een PC met Windows.
Als je Linux op de PC installeert, ben je van alle Windows rottigheid af. Ook kun je overwegen een Mac aan te schaffen. Dan kun je helemaal probleemloos computeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan aan zoveel dingen liggen

heb je iets nieuws ingebouwd of gekoppeld via usb aan je computer voordat je de dvd speler gebruikt hebt?
haal dat dan eens weg en test je dvd speler opnieuw
werkt het dan wel. is je voeding vast te zwak.

is het je dvd speler?
ga dan naar veilige modus
test je dvd speler
werkt het dan niet nog niet?
probeer het eens met een andere dvd of cd rom
werkt het dan wel. ligt het misschien aan je dvd'tje
heb je twee dvd spelers in je pc zitten?
test de schijf dan in alle twee de spelers
werkt het bij de ene wel en de andere niet? is je dvd speler vast toe aan vervanging

je kunt als laatste optie altijd nog msconfig gebruiken om alles wat opstart uit te schakelen. en het dan eens proberen. werkt dat niet zou je windows opnieuw kunnen installeren. je besturings systeem zou ook beschadigt kunnen zijn.

succes met het oplossen van je probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ad6
Tuurlijk, daar is 'ie weer; opnieuw installeren van Windows. Altijd hetzelfde liedje. En maar vol blijven houden dat het een topsysteem is.
Windows is en blijft een bak problemen voor te veel geld.