is het erg als ik mijn antivirus uitschakel tijdens een spel?

Ik gebruik AVG free en heb gehoord dat dat nogal de computer vertraagd bijv. als ik ga gamen, dus is het erg/gevaarlijk als ik mijn antivirus uitschakel?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
tinus1969
6 jaar geleden
Ja, want op dat moment ben je kwetsbaar.
capthavoc
6 jaar geleden
in principe, beter van niet, maar vraagje gebruik je windows 10 ? kan je dan niet beter gebruik maken van de standaard aanwezig microsoft security (defender)
ik heb het vermoeden dat AVG en windows defender een beetje veel van het goede is

Antwoorden (2)

Je kunt rustig je avg uitschakelen tijdens je spel. Het is immers al gecontroleerd en als je verder geen gekke dingen doet is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zo lang je een internetverbinding hebt is het verstandig je pc te beschermen. Vier russen en andere malware kunnen anders ongehinderd hun gang gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Presies.