Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe stel je je Mozilla thunderbird actief op een nieuwe computer ?

enige tijd terug heb ik een nieuwe computer aangeschaft, maar nu wil ik ook terug mijn verbinding met deze site terug instellen. Hoe ga ik hiervoor het beste te werk ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
805

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Draai op de oude computer een backup met Mozbackup. (zie bron). Zet dat bestandje terug, ook weer met Mozbackup op je nieuwe PC. Nu kun je precies verder gaan waar je was gebleven.
(Lees meer...)
escape
11 jaar geleden
Hoe maak je van Thunderbird je standaard:

De eerste keer dat je Thunderbird opstart vraagt het programma of het zichzelf het standaard mailprogramma moet maken. Wanneer je "No" hebt geantwoord en je wilt dit later toch:

Windows, Mac: ga naar "Edit | Preferences | General" en zet een vinkje bij "Use Thunderbird Mail as the default mail application".

Als je nog steeds problemen hebt met mailto: links onder Windows, ga naar "Start | Instellingen | Configuratiescherm" en open Internet Opties. Onder de "Programs" tab, selecteer "Thunderbird" in de 'drop-down' lijst naast "E-mail:".

Toegevoegd na 3 minuten:
of in het nederlands: extra - opties - geavanceerd - vinkje bij altijd tijdens het opstarten controleren of thunderbird de standaard emailclient is. Eventueel klikken op controleren en daar wat aanvinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding