hoe stel je je Mozilla thunderbird actief op een nieuwe computer ?

enige tijd terug heb ik een nieuwe computer aangeschaft, maar nu wil ik ook terug mijn verbinding met deze site terug instellen. Hoe ga ik hiervoor het beste te werk ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Draai op de oude computer een backup met Mozbackup. (zie bron). Zet dat bestandje terug, ook weer met Mozbackup op je nieuwe PC. Nu kun je precies verder gaan waar je was gebleven.
escape
11 jaar geleden
Hoe maak je van Thunderbird je standaard:

De eerste keer dat je Thunderbird opstart vraagt het programma of het zichzelf het standaard mailprogramma moet maken. Wanneer je "No" hebt geantwoord en je wilt dit later toch:

Windows, Mac: ga naar "Edit | Preferences | General" en zet een vinkje bij "Use Thunderbird Mail as the default mail application".

Als je nog steeds problemen hebt met mailto: links onder Windows, ga naar "Start | Instellingen | Configuratiescherm" en open Internet Opties. Onder de "Programs" tab, selecteer "Thunderbird" in de 'drop-down' lijst naast "E-mail:".

Toegevoegd na 3 minuten:
of in het nederlands: extra - opties - geavanceerd - vinkje bij altijd tijdens het opstarten controleren of thunderbird de standaard emailclient is. Eventueel klikken op controleren en daar wat aanvinken.