Is het downloaden van RedNotebook te vertrouwen?

Ik heb veel gezocht op internet voor een dagboek voor op mijn computer. Ik kwam alleen niet echt op goede dingen uit. Ik wil graag een programma dat ik kan downloaden ofzo want ik wil niet op internet blijven want wat ik in mijn dagboek schrijf wil ik ook graag daar houden ;). Ik wil in ieder geval gratis downloaden, en ik heb een windows computer.
Ik heb het nou wel over RedNotebook maar als iemand anderen ideeen heeft!
Dus:
- een dagboek voor op de computer
- niet online
- gratis
- handig te gebruiken

Ik heb veel gezocht of ik op wordpad bijvoorbeeld een slot kon zetten, maar heb dat ook niet kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
SimonV
6 jaar geleden
Hier een hele reeks gratis dagboeken die met wachtwoord te beveiligen zijn. http://www.vagueware.com/free-diary-software-with-password-protection/

Het beste antwoord

Beste,

Software die u download kan ook persoonlijke informatie zenden naar de maker.
Het lijkt wel een beetje op hoe apps op je telefoon tegenwoordig allerlei gegevens gebruiken om meer over je te weten te komen.
Het lijkt mij dan het beste om een vertrouwd softwarepakket te gaan gebruiken namelijk Office Word.
Deze kun je versleutelen (zie link) zodat je een wachtwoord in moet vullen voordat deze geopend kan worden.

extra tip; Zet je dagboek op een usb-stick en bewaar deze ergens op een veilige plek (misschien zelfs een wachtwoord op je usb-stick zetten?)