Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik lettertype van een srt bestand veranderen.

Ik weet dat ik met submagic alles kan veranderen maar dit kan niet opgeslagen worden het is gewoon voor de show.
Er moet toch een progamma zijn die een srt bestand in lettertype is te veranderen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, zeer zeker
gebruik Subtitleworkshop een hele goeie Subtitle Editor
hier heb je de de link trouwens:
www.urusoft.net/downloads/subtitleworkshop251.zip
nadat je het geinstalleerd hebt, en het prog geopend hebt
kies voor bestand, laad ondertitel, kies in dit geval voor je .srt file, als het goed is zie je, jouw ondertitels verschijnen, ga dan naar het tab instellingen en kies voor uitvoer instellingen kies voor SubStation Alpha (*ssa) of voor SubViewer 2 (*.sub) beide kan je een keus maken voor hoe groot of vet gedrukt het lettertype moet zijn en uiteraard het lettertype zelf ?

dan ga je terug naar het tab Bestand en kies voor Opslaan Als....
kies dan voor het formaat SubStation Alpha of voor het formaat SubViewer 2 en je bent klaar.

nu kan je het eventueel permanent aan de film plakken met VirtualDUB en Of WinAVI>>>als je DirectVobSub hebt natuurlijk,...
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden
het SRT bestand is gevuld met puur de tijd code en de tekst.

De lettertype, grote en kleur word gedaan door het programma waarmee je de subtitle wilt gebruiken.

Gebruik je een DIVX spelen (DVD, Blue Ray met divx en srt ondersteuning) dan bepaald de speler het lettertype en/of kleur.

Nogmaals in een SRT bestand zitten geen lettertype codes verwerkt.

Andere ondertitelingsbestanden kunnen wel lettertypecodes hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding