Hoe is de foutmelding die tevoorschijn komt bij Age Of Mythology in VMware Fusion?

Als je Age Of Mythology start, terwijl je VMware Fusion gebruikt, komt er een foutmelding dat je niet de juiste graphic card hebt. Die heb ik dus wel. Iemand hier ook problemen mee? Iemand die weet hoe dit opgelost kan worden?

Toegevoegd na 30 seconden:
opgelost moest dus nog achter de vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een virtuele machine (VM) deelt resources met de host machine. Praktisch alle resources kunnen maar worden benut door 1 OS. Als twee OS'en reageren op 1 resource dan krijg je conflicten denk aan een muis, keyboard, ect.

Wat ze doen is het host OS de io doorgeeft aan de VM en anders om. Dit heeft ook nog als voordeel dat er een vertaalslag kan worden gedaan, zodat VM denkt dat een resource bestaat, terwijl het eigenlijk iets anders is.

Dit gebeurt ook voor videokaarten. Als beide OS'en kunnen aangeven wat er precies op het scherm gebeurt krijg je problemen.

Dus vind er emulatie plaats. De VMware machine ziet een 'VMware video card' en alle io daarheen wordt door VMware Fusion vertaald naar de echte videokaart. Sommige commando's zullen dus ook niet werken, VMware ziet de echte videokaart niet. Installeren van drivers heeft dus ook geen zin. Je zou wel bootcamp kunnen gebruiken ipv VMware fusion.

Momenteel komt de markte voor virtualization-aware hardware wel op gang, die er dus wel mee om kunnen gaan. Zie bv de Vanderpool van Intel of de Pacifica van AMD.