Hoe legale windows 10 op PC te installeren?

Een kennis van mij zegt dat hij heeft een illegale versie van Windows 10 op zijn PC heeft staan. Hij wilt de legale versie van windows 10 aanschaffen. Moet hij eerst de illegale versie geheel verwijderen of kan hij deze gewoon overschreven worden. Hoe kan hij dit het best aanpakken? B.v.d.

2.6K

Het beste antwoord

KMSpico zorgt ervoor dat een illegale sleutel niet door Microsoft gecheckt kan worden. Verwijder dit programma eerst door het scannen met Malwarebytes.
https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/

Check vervolgens de volgende uitvoeringsbestanden en zorg ervoor dat deze volledig uitgeschakeld worden:
• Secoh-qad.exe
• AutoPico.exe
• Service_KMS.exe
• unins000.exe
• KMSELDI.exe
• UninsHs.exe
• tap-windows-9.21.0.exe

Voer vervolgens een legaal aangekochte sleutel in.
Windows 10 is hier te krijgen voor € 29,50, maar er zijn vast wel goedkopere webshops.
https://www.digitallicense.nl/windows-10-home-retail
Amazon biedt een Windows 10 Professional licentie aan voor het luttele bedrag van 11 euro. Er zit echter wel een addertje onder het gras: de ontvangen licentiecode kan slechts eenmalig worden geactiveerd.
Wijzig de licentiecode zo: kies Startknop, daarna Bijwerken en beveiliging - Activering - Productcode bijwerken - Productcode wijzigen.
Dit is ook voldoende als er geen KMSpico op de pc staat.
SimonV
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt met de volgende commando's in een dos venster(dos venster openen met verhoogd privilege, uitvoeren als administrator) opnieuw een legale productcode installeren en activeren, het is niet nodig een herinstallatie te doen:
slmgr.vbs /upk
Daarna:
slmgr.vbs /cpky
En daarna:
slmgr.vbs /ipk #####-#####-#####-#####-#####
Waarbij de ##### staan voor de nieuwe productkey
En daarna activeren met:
slmgr.vbs /ato
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Als bij de illegale versie KMSpico ervoor zorgt ervoor dat de sleutel niet door Microsoft gecheckt kan worden, verandert er weinig als je een andere productcode invoert.
Griffin
4 jaar geleden
Je moet eerst vaststellen dat KMSPico is gebruikt, jij gaat er gemakshalve van uit dat KMSPico de activatie verzorgt.