Als je een formulier op internet hebt ingevuld en het is verzonden en je hebt op de terugknop geklikt, zijn die gegevens dan nog steeds verzonden?

Ik heb een belangrijk formulier voor een studie ingevuld en die gegevens zijn verzonden, maar nu drukte ik per ongeluk op de terugknop om naar de vorige pagina te gaan. Zijn die gegevens dan nog steeds verzonden of heb ik dat met die terugknop geannuleerd?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
3K
kierkegaard47
8 jaar geleden
Als ze echt verzonden zijn, zijn ze verzonden. Dat je daarna op je _plaatselijke_ computer terug gaat met de browser betekent niet dat daarmee ook de verzending ongedaan gemaakt zou zijn. Als je het echt helemaal zeker wilt weten (voor je eigen gemoedsrust) , zou je natuurlijk even contact met de instantie op kunnen nemen om te vragen of de gegevens er ook binnen zijn gekomen ...

Het beste antwoord

Ja, die zijn dan gewoon verzonden, tenzij je tijdens het laden van de volgende pagina al op de terugknop hebt gedrukt. Dan kan het nog steeds zijn dat de gegevens gewoon verzonden zijn maar net zo goed dat er iets is misgelopen met de verbinding en de gegevens de eindbestemming nooit hebben bereikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een bericht hebt gehad als “De gegevens zijn verzonden” of iets dergelijks. Of je hebt een bevestigingsmail ontvangen, wat de meeste sites doen, dan kun je ervan uitgaan dat je bericht verstuurd en ontvangen is.

Is dat allemaal niet dan zou je noo een keer kunnen versturen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je de verzendpagina laad verstuurd de site alle gegevens. Als je daarna terug gaat, worden de verstuurde gegevens niet verwijderd.
Jaspro101