Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je zien als iemand op je wifi zit de geschiedenis?

Als ik op iemand zijn Internet zie kan die gene zien wat van sites ik bekijk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is heel goed mogelijk maar niet gebruikelijk dit te doen, hoewel dit makkelijk te realiseren is dat wanneer iemand op mijn wifi zit het browse-gedrag bij te houden van degene die verbonden is met mijn wifi. Dit kan door een zogenaamde proxy tussen te verbinding te plaatsen, deze proxy dient als brug waarbij wat alles de ontvanger opvraagt aan pagina's e.d. 1:1 doorgeeft aan de router en zo het internet op slingert, dit soort proxy's zijn handig in het bedrijf als je wifi achter een landing-page wil hebben, dus je biedt als bedrijf gratis wifi aan, maar wil niet dat elke voorbijganger hiervan kan genieten, dus is de WPA vrij, maar gaat de toegang via een login, en zo zijn er legio legale oplossing te bedenken, echter staat het internet ook vol met minder frisse oplossingen waarbij je zelfs een RaspberryPi vermomd als ananas gevoed door een dikke batterij op een terras gaat zitten en gratis wifi adverteert met SSID's als "Free Wifi Haarlem Centrum" de nietsvermoedende gebruiker denkt aan een fijn gebaar van het Haarlems stadsbestuur, maar niets is minder waar, alles waar je naar browsed of chat gaat nu door die ananas heen en is prima te volgen waar gebruikers naar kijken of doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding