Wat is een goede methode om bestanden te organiseren?

Heb een externe hdd gekocht, alleen hoe kan ik deze het beste inrichten zodat het overzichtelijk blijft?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Even een ongevraagde tip, niet echt een antwoord op je vraag. Als je toevallig een Western Digital schijf hebt gekocht uit de Elements serie, houd er dan rekening mee dat de adapter van deze serie (die hem dus van electriciteit voorziet) niet bepaald geweldig is. Ik zeg dit omdat het een populaire serie schijven is en ik er zelf een heb. Pas nu ik al geruime tijd zit te wachten op vervanging van de adapter begin ik te merken hoeveel informatie er eigenlijk op 640GB kan. Met andere woorden, met deze schijven, maar misschien ook met andere merken kun je er niet 100% van uitgaan dat je data beschikbaar zal blijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor je info martijn!

Het beste antwoord

Ik heb ook een externe harde schijf.
Ik heb eerst 4 mappen gemaakt met de namen van de leden van mijn gezin.
In mijn eigen map heb ik mappen gemaakt met "foto's" , "mp3's" , "documenten"
In de map foto's heb ik voor ieder jaar een eigen map gemaakt, daarin voor iedere maand een eigen map.
Mijn foto's nummer ik altijd op de datum bv de foto's van 3 april 2008 heten 20080403 001 , 20080403 002 , 20080403 003 etc
Zo kunnen ze nooit door de war raken en weet je altijd in één oogopslag waar een foto van is, ook als je hem ergens anders gebruikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je er allemaal op wilt zetten.

Ik heb als hoofdmappen op de externe harddisk afbeeldingen; documenten en muziek.

De afbeeldingen (foto's) heb ik geplaatst in mappen per jaar en maand. Muziek staat in mappen per artiest en documenten zit verder (nog) niet zoveel order in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk maakt het niet uit wat je erop gaat zetten, want categoriseren in folders is het toverwoord.
Folders, subfolders, etc. Met benamingen die voor zich spreken.
Als je duizenden foto's erop gaat zetten, kun je je ook laten 'helpen' door programma's als Thumbs of Adobe Lightroom, dan kun je daarin bladeren in plaats van in je folders. Die zijn er ook voor MP3's.
AWM
15 jaar geleden
Hangt er vanaf wat je erop gaat zetten.

Het beste is mappen verdelen zoals ze ook op de pc staan.

dus gewoon net als onder "mijn documenten" een aantal mapjes maken zoals.

- Mijn muziek
- Mijn word documenten
- Mijn video's
- Mijn .... etc etc ;)

In bijv word. kun je dan weer onderscheid maken in mappen. Zoals ik bijv heb voor elk vak van school.

- Wat denk jij?
- Kring gesprek
- etc etc etc. ;)

Veel succes!! Komt helemaal goed hoor!

" Peace of cake!"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je 200 boeken heb, hoe zou je ze categoriseren?.......... moet je met je pc net zo doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
laat me iemand zijn buro zien en ik weet hoe zijn bestanden zijn geoprganiseerd
Ik heb op mijn externe hd.

- Muziek
- Films
- Images (als in kopiën cd/dvd's, hier staan ook installaties van bepaalde spellen in)
- School
- foto's
- Handige Programma's (installatie files)
- Hobby
- Back-up