hoe maak je een grote hoeveelheid barcodes aan zonder speciaal programma?

ik zou een grote hoeveelheid artikelen willen voorzien van een barcode om ze dan in te scannen met een app, die de barcodes dan omzet in een exel bestand.

is zijn veel sites waar je 1 barcode met een keer kan maken maar dan zou ik wat telang bezig zijn (zou er toch 500tal nodig hebben om te starten)

heb ook al een extensie voor in exel gevonden maar snap niet hoe je deze moet toepassen....

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Heel simpel: gebruik de Code39-barcode.

Code-39 is een eenvoudige streepjescode die ingezet wordt voor de meest uiteenlopende zaken. Code 39 staat voor 3 uit 9; van de negen posities zijn er 3 breed en 6 smal. Code-39 is in principe een alfanumerieke code waarin hoofdletters, cijfers en een aantal leestekens gecodeerd kunnen worden. Code-39 barcodes beginnen en eindigen steeds met de code voor het sterretje (asterisk).

Maar het mooie is: Code-39 is gewoon te installeren en te typen als een true-type letterfont. Net zoals Courier of Comic Sans is het gewoon een lettertype te gebruiken in elk willekeurig windows programma waar je een lettertype kan kiezen.

Code-39 is overal op het internet gratis te vinden. B.v. hier: http://www.barcodesinc.com/free-barcode-font/

Wel nog één opmerking: ook je scanner moet soms geconfigureerd worden in welke code(s) het kan lezen. Dat geld natuurlijk ook voor de Code-39. Ik ken trouwens geen scanner die géén Code-39 kan lezen (bij de juiste configuratie van de scanner)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
scanpet is de app die ik zou willen gebruiken (xscanpet betalende versie) en code 39 zou ook moeten werken. ga dit snel eens proberen