wat gebeurd er als ik mijn hccnet abbonement opzeg?

ik betaal nu een x bedrag per maand bij hccnet en nu heb ik een brief gekregen dat dit verhoogt wordt. Nu wil ik mijn email adres ( wat nu @hccnet.nl is) overzetten naar een @Hotmail.com. Ik maak dan een nieuwe account aan en dan laat ik de mailtjes die ik op @hccnet krijg doorsturen naar m'n Hotmail maar als ik mijn hccnet abonnement opzeg vervalt dan ook dat email adres? want anders moet ik iedereen mijn nieuwe email adres delen en ik weet dat niet iedereen dat gelijk opslaat en dat er dan nog email 's worden gestuurd naar mijn oude adres.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Jij betaald hccnet niet meer. Zij stoppen dus hun serviceverlening en je mail-adres gaat verloren (of wordt zelfs hergebruikt)
Het (dreigen met) stoppen van een mailservice is juist een van de methoden om jou te verleiden toch maar weer braaf te betalen.

Zo werkt dat nu eenmaal.
Ik ken de situatie maar al te goed. Ook nu nog na anderhalf jaar na wisselen van provider blijken mensen naar mijn oude mail adres email te sturen.

De beste tip die ik je kan geven is, maak nu een nieuw mail adres aan, licht iedereen in en maak vervolgens een handtekening aan in je nieuwe en je oude (huidige) mailaccount, waarin je meldt dat je per direct over gaat op een nieuw mail adres.
Zo ziet iedereen onder de emails die je stuurt dat je een nieuw emailaccount gaat gebruiken.