Hoe sluit ik een utp kabel aan op deze wandcontactdoos?

Heb net het doosje los geschroefd van de muur en blijkt dat alleen de blauwe adres zijn aangesloten, voor telefonie dus, maar ik wil het voor internet gaan gebruiken dus de volledige kabel op dit kastje aansluiten. Ik zie alleen niet hoe het moet en krijg het rode ding niet los..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit ziet er uit als een RJ45 vrouwtje. In principe zou het mogelijk zijn daar ethernet (het netwerk waar je internet door kan sturen) aan te hangen. Voor een basis ethernet heb je slechts vier van de acht draden uit een UTP kabel nodig te weten 1,2,3 en 6. Hieronder een tutorial voor het aansluiten. Heb je een stukje gereedschap bij nodig maar als het echt moet kan het zonder. In de tweede bron een schema van de RJ45 connector.
Echter, de kwaliteit van je signaal is afhankelijk van de kwaliteit van de kabel en aansluiting. Een oude telefoonkabel en aan elkaar gefrummelde draadjes zijn niet echt een goede basis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De DSL-aansluiting van een router werkt via een tweedraads verbinding, zou dus gewoon moeten werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
in principe is het gewoon je ADSL Router aansluiten met het telefoonsnoertie en vandaar daar verder utp kabel ?
maar begrijp dat je direct de utp wil aansluiten ?
dat gaat toch niet ?
zonder router heb je geen internet ?