De automatische inhoudsopgave werkt niet op mijn macbook. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik moet voor school vaak grote bestanden maken in word, waar een automatische inhoudsopgave wordt vereist. In word zelf kan ik op mijn MacBook wel op een kopje klikken waardoor ik gelijk naar juiste pagina wordt geleid. Maar omdat ik alles op pdf moet inleveren maak ik hier een pdf bestand van. Normaal zou de inhoudsopgave dan nog net zo moeten werken als dat het in word deed. Maar bij mij doet de inhoudsopgave niks in het pdf bestand... En als ik hem door stuur vanaf mijn MacBook naar een bijv windows computer en hem dan converteer naar pdf werkt het alsnog niet... Kan iemand mij hier alsjeblieft mee helpen?
(Nee op een windows computer werken is voor mijn geen optie, MacBook is waar ik alles weet te vinden en het handigst werkt voor mij.)

een jaar geleden
in: Software
1.8K

Antwoorden (1)

Hopelijk heeft je Wordversie deze optie:
- ga naar 'Opslaan als...'
- kies PDF en vink ‘Elektronische distributie en toegankelijkheid' aan
- kies Opslaan.

Installeer anders Libreoffice en sla het document daar als pdf op.
https://nl.libreoffice.org/hulp/installatie-instructies/mac-os-x/

Als je kunt beschikken over een betaalde versie van Office 365 online, kun je het bestand daar openen en opslaan als pdf.

In al deze gevallen zou de inhoudsopgave inclusief linken moeten blijven werken.
SimonV
een jaar geleden