als ik mijn laptop opstart valt geheel het internet uit. hoe los ik dit op?

Ik ben in Frankrijk het internet doet het inprincipe prima, totdat ik de laptop opstart dan valt het uit. Ook al probeer ik niet eens automatisch verbinding te maken met het WiFi netwerk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan draait er software op je laptop die niet compatibel is met wat er op je netwerk draait. Zo kan je bijvoorbeeld een conflict krijgen tussen de dhcp-server in je router en een dhcp-server die op je laptop draait.

Gewoonlijk is dat laatste niet de bedoeling tenzij je het echt zo wilt maar dan moet je die in de router uitschakelen en moet je laptop altijd aan staan.

Aangezien je je laptop opstart is dat laatste waarschijnlijk niet de bedoeling en klopt er iets niet met je laptop. Kijk daarom eens wat er allemaal mee opstart met je besturingssysteem en schakel dat desnoods eens allemaal uit. Schakel het dan 1 voor 1 terug in en start telkens opnieuw op. Wanneer je het probleem terug hebt, heb je de boosdoener gevonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan start de probleemveroorzaker dus al op de achtergrond. Om hardwarematige rariteiten uit te sluiten zou je eens via een livecd kunnen opstarten met een linuxdistro. Eens kijken of je het dan ook hebt. Als dat het geval is (en je verbind draadloos?) dan eens kijken of het probleem zich ook voordoet als je verbinding maakt via een ethernetkabel.