als ik mijn laptop opstart valt geheel het internet uit. hoe los ik dit op?

Ik ben in Frankrijk het internet doet het inprincipe prima, totdat ik de laptop opstart dan valt het uit. Ook al probeer ik niet eens automatisch verbinding te maken met het WiFi netwerk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dan draait er software op je laptop die niet compatibel is met wat er op je netwerk draait. Zo kan je bijvoorbeeld een conflict krijgen tussen de dhcp-server in je router en een dhcp-server die op je laptop draait. Gewoonlijk is dat laatste niet de bedoeling tenzij je het echt zo wilt maar dan moet je die in de router uitschakelen en moet je laptop altijd aan staan. Aangezien je je laptop opstart is dat laatste waarschijnlijk niet de bedoeling en klopt er iets niet met je laptop. Kijk daarom eens wat er allemaal mee opstart met je besturingssysteem en schakel dat desnoods eens allemaal uit. Schakel het dan 1 voor 1 terug in en start telkens opnieuw op. Wanneer je het probleem terug hebt, heb je de boosdoener gevonden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100