Is er software waarmee ik foto's makkelijk in mapjes kan zetten? (sorteren)

Ik maak foto's van vrachtwagens, en deze foto's moet ik sorteren op merk. Dit doe ik door ze in mapjes te zetten. Ik ben nu op zoek naar een software, waar ik bij elke foto op een knop van een bepaalde map kan klikken, waarna de foto naar die map gekopieerd wordt.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Verdiep je eens in Adobe Photoshop Elements. Momenteel is versie 11 uit.
Ook Adobe Lightroom is goed maar mogelijk meer voor profs.
De link naar de gratis cursus is van versie 6. Er zitten dus vast veel verschillen tussen maar kan kan dan wel een indruk van de mogelijkheden krijgen.
Op Yuotube zijn ook leuke uitleg films te vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Elements en Lightroom worden indexen gebruikt wat het terug zoeken in grote hoeveelheden foto's veeeel sneller maakt.
Probeer als je een Mac hebt iPhoto, of als je Windows hebt, Picasa.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg er voor dat je twee mappen open hebt staan. Een map waar alle foto's in staan die je wilt verplaatsen. En een map waar alle mapjes in staan met namen er al bij. Zo kun je supersnel per foto slepen. Dat is echt niet veel werk. Wanneer ik mijn foto's orden, pak ik er een extra scherm zodat ik een scherm alle fotos heb en op het andere scherm alle mapjes waar ik naar toe kan slepen. Dat werkt echt heel prettig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Irfanview kan precies dat. Je stelt een aantal mappen in en kan dan elke F-knop instellen als een kopieerknop of verplaatsknop. Je gaat langs elke foto en drukt op de specifieke f-knop (F6 bijv.) en dan wordt de foto naar die map verplaatst of gekopieerd.