Kun je een ontvangen powerpoint presentatie "openbreken" om er foto's van te downloaden? Of is dit ongeoorloofd?

Ik krijg wel eens powerpoints via mijn email aangeboden. Soms zijn de foto's zo mooi dat ik die voor iets anders wil gebruiken, maar ik weet niet of dat mogelijk is en of het mag. Ik bedoel dus een enkele foto, niet de hele presentatie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als je de naar je toegemailde powerpoint op slaat en dan opent vanaf je pc via het programma powerpoint (dus open powerpoint op je pc en kies openen en zoek je bestand wat je opgeslagen hebt).
Dan kan je de afbeeldingen per stuk bekijken en ook opslaan.
Mogen? Ja dat is wat anders natuurlijk, zolang je ze gewoon voor huis-tuin-en-keukengebruik neemt zal het wel los lopen. Maar officieel zitten er op afbeeldingen waarschijnlijk copyright, maar dat is met zo veel afbeeldingen op internet die gewoon toch doorgemaild worden, als avatar gebruikt worden enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja,dat kan.
De meest logische manier is gewoon kopieren en plakken
vraag het altijd wel even aan de gene van wie je de presentatie hebt