Wat is in Excel de formule voor het aftrekken van meerdere cellen?

Ik wil dus bijvoorbeeld de cellen A3 t/m A8 aftrekken van cel A1 en de uitkomst in A10 zetten. Nu lukt het wel door het handmatig te doen =A1-A3-A4-A5- etc. maar het lijkt mij dat dit sneller moet kunnen zoals je ook met optellen doet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
61.7K

Het beste antwoord

In A10 zet je de volgende formule:

      =A1-SOM(A3:A8)

Toegevoegd na 36 seconden:

Als je een engelstalige Excel hebt, wordt de formule

      =A1-SUM(A3:A8)
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Dom dom dom, ik vergat het 'SOM'. Thanks! Je bent een reddende engel!

Andere antwoorden (1)

=A1-SOM(A2:A7)